چگونه از دندان های کودکان مراقبت کنیم؟

والدین به مراقبت از دندان های فرزندانشان اهمیت بسیاری می دهند و دوست دارند از دندان های فرزندانشان به بهترین نحو ممکن مراقبت کنند, تاکنون در سایت دندانپزشکی پرنس مقالات بسیاری در رابطه با مراقبت از دندان های بچه ها و جلوگیری از بروز مشکلات پوسیدگی برای دندان های کودکان منتشر شده است. برای مثال شما می توانید مقاله مهمترین علل پوسیدگی دندان های کودکان را مطالعه کنید و با شش موردی که از علل و عوامل اصلی پوسیدگی دندانی در بچه ها هستند آشنا شوید. یا مثلا می توانید مقاله نحوه مراقبت از دندان شیری کودک تا با اصول مرابت از دندان شیری فرزندتان بیشتر آشنا بشوید. در این مقاله از دندانپزشکی پرنس نیز در نظر داریم توضیحات مفید درباره نحوه مراقبت از دندان های بچه ارائه دهیم, اینکه چگونه می توانیم از دندان های کودکان مراقبت کنیم؟

بچه معمولا بازیگوش هستند و به علت آنکه بسیاری از آنها تمایلی به خواب های صبحگاهی و عصرگاهی ندارند, در این مدت زمان معمولا یا به تماشای تلویزیون و انیمیشن مشغول هستند و یا با دوستان خود مشغول بازی می باشند و معمولا در کنار این دو مورد مشغول خوردن خوراکی ها و تنقلات تبلیغاتی می باشند که اغلب برای دندان هایشان مضر هستند.

متاسفانه بسیاری از این تنقلات به علت آنکه سرشار از چربی, شیرینی, نمک و کربوهیدرات های تصفیه شده هستند به دندان های کودک می چسبند و به دندان های کودک آسیب می زنند, این تنقلاتی که به دندان هیا بچه ها می چسبند به سختی در بزاق دهان حل می شوند و در مدتی که بر روی دندان ها قرار دارند باعث آسیب دیدن دندان های بچه ها می شوند.

اما راهکار چیست و برای حل این مشکل چه باید کرد؟ چگونه باید از دندان های بچه ها مراقبت کنیم؟

به والدین محترم توصیه می شود مطالعه کنند و یا با دندانپزشک اطفال مشورت کنند و فهرستی از غذاها و خوراکی ها دوست با دندان های بچه ها را تهیه کنند و این خوراکی ها را جایگزین آن تنقلات مضر برای دندان های کودکان کنند.

بچه ها قبل از مدرسه رفتن به شدت تحت تاثیر والدین و خانواده خود هستند و در این مدت می تواند از آنها بخوبی الگوبرداری کنند, لذا لازم است برای فرزندانمان الگوی خوبی باشیم. لذا لازم است خودمان نیز بهداشت دهان و دندان ها را به خوبی رعایت کنیم و عادات غذایی درستی داشته باشیم, این خود یک کلاس آموزشی بسیار خوب برای بچه ها است. کودکان از عادت های غذایی, خواهر, برادر, پدر و مادرشان الگو برداری می کنند.

همچنین توجه داشته باشید که این عادات غذایی را در محیط صمیمی و گرم خانواده به کودک آموزش دهید و از اینکه با تهدید خوراکی را برای کودک بخورانید پرهیز کنید.

شستشوی دهان کودک بعد از صرف غذا و خوراکی را نیز فراموش نکنید.

خوشبختانه در سنین قبل از مدرسه ، کودکان به شدت تحت تاثیر خانواده هستند. در نتیجه ، زمان صرف غذا ، کلاس آموزشی خوبی است برای آنکه کودکان از عادات غذایی خواهر و برادر و یا پدر و مادر الگوبرداری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *