کاشت ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟

همانطور که احتمالاً اطلاع دارید این روزها یکی از متداول ترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان می باشد، کاشت دندان در دندانپزشکی با دقت و ریزبینی بسیار متخصص ایمپلنت انجام می شود تا عملکرد طبیعی دندان و زیبایی دندان به صورت طبیعی ایجاد شود.

درباره کاشت ایمپلنت های دندانی که معمولاً افراد سوالات بسیاری دارند یکی از این سوالات که ممکن است بسیاری به دنبال پاسخش باشند در مورد زمان کاشت در دام می باشد، اینکه کاشت ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟

کاشت ایمپلنت های دندانی به انجام مراحل مختلفی مانند جراحی، قالب گیری و روکش نیاز دارد، انجام عمل جراحی در لثه برای کاشت ایمپلنت با بی حسی موضعی انجام شده و در یک جلسه انجام می شود، بعد از جراحی و کاشت ایمپلنت لازم است فرد به مدت تقریبا سه ماه صبر کن تا استخوان سازی اطراف پیچ ایمپلنت به خوبی صورت گرفته و پیچ ایمپلنت در لثه محکم شود.

همان طور که گفتیم این مدت زمان برای ترمیم و سفت شدن استخوان دوره ایمپلنت دندانی می باشد، که البته با توجه به جنس استخوان فرد و سایر شرایط موجود ممکن است این مدت زمان تغییر کند، در طول این مدت فرد می‌تواند با نظر دندانپزشک از روکش موقت دندان استفاده کند، تا ظاهر ناحیه بی‌دندانی به طور موقت اصلاح بشود.

بعد از گذشت تقریبا سه ماه از جراحی ایمپلنت می توان اقدام به ساخت روکش روی این پلنت یا همان تاج دندان کرد، ساخت روکش ایمپلنت تقریباً به بیست روز زمان احتیاج دارد.

ایمپلنت های دندانی یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد زیرا باعث بهبود ظاهر دندان های فرد می شوند، عملکرد جویدن و تکلم را بهبود می بخشند، ایمپلنت های دندانی دوام زیادی دارند، و اگر به خوبی از آنها مراقبت شود می توانند تا آخر عمر به عنوان یک دندان خوب برای شما استفاده داشته باشند، ایمپلنت مانند یک دندان واقعی است به گونه ای طبیعی جلوه می کند که گویی اصلاً قبلاً دندانتان را از دست نداده بودید.

در عکس بالا می توانید تفاوت وضعیت دندان ها قبل و بعد از کاشت ایمپلنت را مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *