کشیدن دندان عقل خوب است؟

درباره مزایای کشیدن دندان عقل مطالب مختلفی بیان شده است, در ادامه به 3 دلیل اشاره می‌کنیم. البته کشیدن دندان عقل می تواند عوارضی هم داشته باشد که در مطالب بعدی درباره این موضوع نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد. با دندانپزشکی کودکان پرنس همراه باشید.

1- حتی اگر هیچ دردی و نشانه ای از وجود مشکلی در دندان های عقل تان ندارید، باز هم ممکن است بهداشت و سلامت دندان هایتان در معرض خطر باشد. چراکه فضای دسترسی به این دندان ها بسیار کوچک می باشد و امکان استفاده از نخ دندان و مسواک زدن این دندان ها به حداقل میزان خود می رسد, همین موضوع باعث می شود که دندان های عقل محل بسیار مناسبی برای تجمع ذرات غذایی و باکتری ها باشند.

مطالعه مقاله بهترین سن کشیدن دندان عقل چند سالگی است؟ توصیه می شود.

2- دندان عقلی که تحت فشار است ممکن است منجر به ایجاد تومورهای کوچک یا کیست هایی در استخوان فک شود, که باعث ایجاد درد مفاصل فکی می‌شوند و برای همین ممکن است سر و کارتان با متخصص بیماری های فک باشید.

3- وقتی فضا برای دندان ها کم و محدود باشد، دندان های عقل بسیار به دندان های مجاور شان فشار وارد می کنند. در حقیقت این دندان‌ها منجر به ایجاد حفره های دندانی و ساییدگی های دندانی و زوال استخوان فک و در نتیجه باعث آسیب دیدن دندان های مولار دوم مجاور باشد.

توجه: اینکه کشیدن دندان عقل برای فردی مناسب است یانه, موردی است که دندانپزشک تان باید درباره آن نظر بدهد.

کشیدن دندان عقل:

توجه داشته باشید که  گفته می شود کشیدن دندان عقل در سنین پایین تر یعنی تقریبا نوجوانی راحت تر انجام می باشد، چون در این سنین استخوان اطراف دندان عقل ضخامت و استحکام کمتری دارد.

دندانپزشک پس از تزریق بی حسی و بی حس شدن دندان، و اگر که دندان عقل فرد کامل رشد و رویش یافته باشد و تاج دندان عقل بطور کامل مشخص باشد، در چنین شرایطی روش درآوردن دندان عقل مانند سایر دندانها می باشد. اما در دندان هایی که نهفته یا نیمه نهفته هستند، نیاز به جراحی باشد و دندان عقل به روش جراحی از دهان خارج می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *