گلاس آینومر چیست؟

زمانی که دندان های کودکان دچار آسیب دیدگی می شود و برای ترمیم این دندان‌ها به دندان پزشکی مراجعه می شود این متخصص دندانپزشکی اطفال است که تشخیص میدهد از چه ماده ترمیمی برای ترمیم دندان‌های کودک می توان استفاده کند.

برای ترمیم و بازسازی دندان های کودکان می توان از مواد مختلف ترمیم دندانپزشکی مانند آمالگام، کامپوزیت یا گلاس آینومر استفاده کرد، گلاس آینومر مانند کامپوزیت ها هم رنگ دندان ها بوده و قابلیت اتصال به دندان های کودکان را دارد، همچنین گلاس آینومر از نظر دارویی خاصیت درمانی دارد و ماده فلوراید که باعث کاهش پوسیدگی در دندان های بچه ها می شود را آزاد می کند.

این ماده ترمیمی حداقل میزان انقباض را در هنگام سخت شدن دارا می باشد. می توان گفت که گلاس آینومرها در دندانپزشکی اطفال کاربرد بسیاری دارند و علت آن این است که این مواد دارای حساسیت تکنیکی کمتری نسبت به مواد کامپوزیتی داشته و همچنین کاربرد استفاده از آن ها نسبت به مواد کامپوزیتی آسان تر می باشد. البته برای افرادی که می‌خواهند نسبت به ترمیم دندانهای شیری و فرزندانشان اقدام کنند لازم است بدانند که این ماده ترمیمی دندانپزشکی نسبت به مواد کامپوزیتی که برای ترمیم دندانها استفاده می شود استحکام کمتری دارند.

اینکه استفاده از گلاس آینومر برای ترمیم دندان های فرزند شما بهتر است یا سایر مواد ترمیمی را بهتر است متخصص دندانپزشکی اطفال تشخیص بدهد، برای این منظور می‌توانید از یک دندانپزشکی کودکان خوب نوبت گرفته و به دندان پزشکی مراجعه کنید تا متخصص دندانپزشکی بعد از بررسی وضعیت دندان های فرزندتان بهترین روش ترمیمی را پیشنهاد دهد.

بهتر است قبل از این که دندان های فرزندتان دچار مشکلی بشوند از آنها به خوبی مراقبت کنید روش صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان ها را به بچه ها آموزش دهید برای این منظور مطالعه مقالات فیشور سیلانت یا شیاربندی دندان چیست؟ و نحوه مراقبت از دندان شیری کودک پیشنهاد می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *