2 مورد از آسیب های دندان عقل به سایر دندان ها

قبلا در سایت دندانپزشکی پرنس درباره دندان های عقل صحبت شده است. برای مثال می توانید به مقالات بهترین سن کشیدن دندان عقل چند سالگی است؟ و دندان عقل چیست؟ آیا دندان عقل را باید کشید؟ مراجعه کنید. در این بخش درباره 2 آسیبی دندان های عقل می توانند به سایر دندان ها و لثه ها وارد کنند صحبت می کنیم.

روی هم قرارگرفتن دندان ها و نامنظمی دندان های مجاور

زمانی که دندان‌های عقل جوانه می‌زنند، سعی بر این دارند وارد فضایی بشوند که بیش از حد شلوغ است. این دندان ها به دلیل اینکه فضای خیلی کمی دارند بنابراین دندان‌های همسایه اغلب به همدیگر فشرده شده و درنهایت در دندان ها بهم ریختگی و نامرتبی ایجاد می شود.

این که مرتب و یدکدست بودن دندان ها حاصل ارتودنسی (براکت دندانپزشکی) و یا ژنتیک باشد فرقی نمیکند، چراکه دندان های عقل می توانند به این دندان ها آسیب وارد کنند و باعث بهم ریختگی دندانی بشوند.

التهاب و عفونت لثه

به علت کمی فضا و ایجاد فشار، دندان های عقل اغلب منجر به ایجاد التهابات لثه ای می شوند, این مشکل به نوبه خود می‌تواند باعث درد در لثه ها و بیماری ها و مشکلات بهداشتی در دهان و دندان ها شود.

مطالعات اخیر نشان می دهند که وقتی التهاب شروع بشود، فروکش کردن این التهاب بسیار دشوار بوده و به آسانی نیز در دیگر مناطق منتشر می شود. همچنین زمانی که دندانی تحت فشار باشد، فاصله بین دندان و لثه محیطی برای رشد باکتری ها ایجاد می کند و ریسک عفونت را به شدت بالا می برد.

توجه: البته اینکه دندان عقلتان بهتر است کشیده شود یا نه موضوعی است که بهتر است دندانپزشک تان درباره آن نظر بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *