آیا جرم گیری برای دندان ضرر دارد؟

اگر دندان ها به موقع و به روش صحیح و مناسب جرم گیری نشوند به آسیب ها و بیماری های جدی مانند بیماری های لثه دچار می شوند، پس لازم است افراد به موقع دندان هایشان را جرم گیری کنند، اما ممکن است برخی از افراد در باره جرم گیری دندان ها ترسی داشته باشند و یا سوالاتی در ذهن شان مطرح باشد، مثلا اینکه آیا جرمگیری دندان ضرر دارد؟ در جرم گیری دندان ها تنها جرم روی دندان که به دندان چسبیده است پاک می شود و هیچ آسیب دیگری به دندان وارد نمی شود، البته برای انجام این کار لازم است که به یک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.

بهتر است بهداشت دهان و دندان هایتان را به خوبی رعایت کنید تا دچار بیماری و مشکلات دهانی و دندانی نشوید، چنانچه دچار بیماری و مشکلات لثه شدید در صورت پیشرفت بیماری لثه ای علاوه بر حسب جرم روی دندان و لثه ممکن است بخشی از لثه و بافت تخریب شده و از دهان خارج بشود، با خارج کردن بخشی از لثه احتمال اینکه دندان ها بلند به نظر برسند وجود داشته و ممکن است حالت ناخوشایندی در لبخند فرد ایجاد کند.

جرم گیری دندان چگونه انجام میشود؟

به طور گل دی جرم گیری دندان ها به دو روش انجام می گیرد، اولین روش که به جرم گیری دستی معروف می‌شود روشی است که در آن دندانپزشک با یک ابزار و به صورت دستی اقدام به جرم‌زدایی دندانها می کند، این شیوه برای همه افراد مناسب نبوده و تنها برای کسانی می تواند مناسب باشد که میزان کمی از جرم و رسوبات بر روی دندان وجود داشته باشد، به این روش، جرم گیری سطحی نیز می گویند. روش دوم که با این روش تفاوت های قابل توجهی دارد توسط دستگاه انجام می شود، در این روش درمانی از دستگاه ها و ابزارهای التراسونیک استفاده می شود و دندانپزشک با استفاده از یک اسپری آب و دستگاه تمامی جرم های روی دندان را پاک می کند، در این روش این دستگاه با ایجاد ضرباتی مداوم و کنترل شده و با استفاده از اسپری آب سرد جرم دندان را پاک میکند.

جرم دندان چیست؟

شاید دوست داشته باشید درباره جرم های دندانی نیز اطلاعاتی به دست بیاورید که ما در اینجا توضیحات کوتاهی در این باره میدهیم، جرم دندان در واقع رسوباتی میباشد که بر روی دندان ها و لثه تشکیل شده و باعث مشکلاتی مانند بوی بد دهانی و بد رنگی در دندان ها و در کل به خطر افتادن سلامت دهان، دندان و لثه می شود. اگر دچار مشکلات جرم های دندانی هستید توصیه می‌کنیم برای رفع این جرم ها به دندان پزشکی مراجعه کنید، این لایه می تواند باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه ای بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *