ترمیم دندان شکسته جلو کودکان + فیلم

شکستن دندان و ترک دندان می تواند در تمامی سنین حتی در کودکان در دندان های شیری کودکان به وجود بیاید, درمان و ترمیم آسیب دیدگی دندان شکسته کودک بستگی به نوع شکستگی دندان و محل شکستگی (ریشه دندان یا مینای دندان) دارد.

ترمیم دندان های جلویی به وسعت شکستگی آن ها بستگی دارد. برای مثال برای لب پر شدن دندان جلویی کودک از ترمیم دندان با کامپوزیت استفاده می شود. این روش درمانی دندانپزشکی از بهترین روش های ترمیمی برای دندان ها می باشد که حتی نیازی به بی حسی ندارد و حد الامکان جنس دندان به طور کامل حفظ می شود.

دندان های ردیف جلو بیشتر از دندان های آسیاب در معرض صدمات و آسیب دیدگی هایی مانند شکستگی یا لب پر شدن هستند. این آسیب ها و صدمات ممکن است ناشی از مصرف یخ, شکستگی در حین بازی کردن باشد. دندان های جلویی در زیبایی لبخند افراد تاثیر بسیاری دارند, پس ترمیم دندان های ردیف جلو از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اگر دندان فرزندتان در اثر سانحه ای آسیب دید یا شکست, حتماً در اولین فرصت (ترجیحاً در کمتر از نیم ساعت) به کلینیک دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید. مدیریت آسیب دیدگی دندان ها در بچه ها با دندان های شیری و در حال رشد و در افراد بزرگسال با دندان های دائمی یکسان نمی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *