دندان درد کودکان و آنچه لازم است بدانید

اگر فرزند 6 – 7 – 8 – 9 ساله دارید, یا حتی اگر فرزند شما از این سنین بزرگتر و کوچکتر باشد, احتمالا شما هم مانند بسیاری از پدران و مادران با مشکل دندان درد کودکتان تاکنون رو به رو شده اید و به احتمال بسیار دوست دارید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که در شرایط بروز درد در دندان کودک چه باید کرد؟ با ما همراه باشید تا توضیحات مهمی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم:

علائم و نشانه های نیاز به عصب کشی دندان کودکان:

علائم درد دندان معمولاً با التهاب پالپ همراه می باشند. با این حال, در صورت عدم وجود درد در گذشته ممکن است که مشکلات بسیاری بروز پیدا کنند. در صورت امکان لازم است بین دردی که در دندان ایجاد می شود تمایز ایجاد بشود, از این نظر که درد به صورت خود به خود ایجاد شده و یا تنها با وجود محرک ایجاد می شود.

این موضع مهم است, زیر دردی که با کنار رفتن محرک از بین می رود معمولاً بازگشت پذیر می باشد و نشان دهنده تغییرات التهابی اندکی است.

عوامل محرک درد عبارتند از:

دمایی گرما و سرما

شیمیایی

خوراکی ها یا نوشیدنی های شیرین یا اسیدی

مکانیکی

گاز زدن خوراکی

تکان دادن دندان لق شده

دیگر علل شایع عبارتند از

پوسیدگی های عمیق دندانی

مشکلات ترمیمی دندان ها (پر شدگی های دندانی)

درد اطراف یک دندان شیری که لق شده و آماده افتادن است و یا دندان دائمی که در حال بیرون آمدن از لثه است.

دندان هایی که خود به خود شروع به درد گرفتن می کنند

و اما دردهایی که به صورت خود به خود و بدون وجود محرک ایجاد می شوند دارای مشخصه هایی از قبیل دائم یا ضربان دار بودن هستند که بدون محرک ایجاد می شوند و مدت ها بعد از برداشتن عامل ایجاد کننده آن ادامه دارند.

دندان دردهای خود به خود معمولاً با تخریب شدید بافت های پالپ داخل کانال ریشه همراه هستند, گسترش عفونت به اطراف ریشه دندان و نیز استخوان پیرامون, تورم بافت لثه و تشکیل آبسه را در پی خواهد داشت.

پس برای درمان و حل این مشکل از معاینات بالینی, تهیه تصاویر با کیفیت رادیوگرافی با اشعه ایکس ضروری است.

درست مثل دندان های دائمی, مناطق عفونت در انتهای ریشه دندان شیری جلوی دهان کودک مشاهده می شوند.

در دندان های مولر یا همان دندان های شیری آسیاب بزرگ در عقب دهان، اغلب در منطقه فورکیشن یعنی همان محل انشعاب ریشه های دندان تغییراتی مشاهده می شود. در موارد پیشرفته عفونت و نیز در صورتی که جوانه دندان دائم در خطر باشد، ممکن است با تشخیص متخصص دندانپزشکی کودکان کشیدن دندان شیری کودک ضروری باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *