دندان شش سالگی چیست و چرا این دندان مهم است؟

در این بخش از دندانپزشکی پرنس درباره اهمیت مراجعه به دندانپزشکی و معاینه دندان های کودک در سن 6 سالگی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

دندان شش سالگی که در انتهای فک کودک رشد و رویش می یابد از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است والدین به این دندان فرزندشان توجه ویژه ای داشته باشند.

زیرا این دندان دائمی کودک، کرسی اول، جانشین شیری ندارد. یعنی چون دندانی لق نمی شود تا این دندان رشد کرده و رویش یابد؛ در برخی مواقع این دندان به اشتباه دندان شیری پنداشته می شود و همچنین چون که این دندان در انتهای فک می باشد، گاها مورد کوتاهی قرار می گیرد و مراقبت های بهداشتی صحیح از آن صورت نمی گیرد، و یا در صورت پوسیده شدن این دندان، درمان آن، به اشتباه مورد سهل انگاری قرار گرفته و متاسفانه کودک از داشتن مهمترین دندان بزرگسالی اش محروم می شود، لذا توصیه می شود والدین گرامی به دندان شش سالگی فرزندشان توجه داشته باشند.

معاینه دقیق این دندان کودک توسط توسط دندانپزشک کودکان در سنین 6 – 7 سالگی کودک باعث شناسایی شیارهای عمیق صطح دندان که بستری مناسب برای بروز پوسیدگی های دندانی ایجاد می کنند می شود. شیاربندی یا فیشور سیلانت این دندان ها، می تواند از بروز مشکل پوسیدگی دندان در این دندان پیشگیری کند.

همچنین شناسایی به موقع و سریع پوسیدگی در این دندان و درمان ساده دندانپزشکی یعنی ترمیم و پرکردن دندان، از پیچیده شدن درمان دندانپزشکی در آینده جلوگیری می کند، پیشرفت سریع پوسیدگی دندانی به ناحیه ریشه دندان و بسته نشدن انتهای ریشه این دندان تا سنین 9 – 10 سالگی درمان ریشه این دندان را پیچیده می کند.

چنانچه سوالی درباره دندان 6 سالگی کودکان دارید، می توانید سوالاتتان را از دندانپزشکان مجموعه تخصصی دندانپزشکی اطفال پرنس بپرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *