دندان عقل چیست؟ آیا دندان عقل را باید کشید؟

شما احتمالاً در مورد دندان عقل شنیده اید. آیا تا به حال فکر کرده اید که دندان عقل چیست و چه زمانی نیاز به دندان عقل دارید؟ در این بخش از دندانپزشکی کودکان پرنس مطالبی در این باره آورده شده است.

دندان عقل چند سالگی در میاد؟

دندان های عقل تقریباً در سن 10 سالگی شروع به شکل گیری می کنند و به طور معمول در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیستم در انتهای دهان ظاهر می شوند.

دندان های عقل برای اجداد و نیاکان ما یک ضرورت بود. اجداد ما برای جویدن برگ ، ریشه ، گوشت خام و سایر غذاهای سخت به یک فک بزرگ و دندان زیادی احتیاج داشتند. رژیم های غذایی ما در حال حاضر متفاوت است. دیگر نیازی به دندانهای دیگر نداریم زیرا فک کوچکتر است ، و اکنون جایی برای مجموعه اضافی نداریم.

نبود دندان عقل!! من دندان عقل ندارم

تعداد دندان های عقل در هر شخصی می تواند متفاوت باشد. بعضی از افراد هرگز دندان عقل نداشته اند. بعضی از افراد بدون هیچ مشکلی می توانند دندان های عقل خود را در کل زندگیشان داشته باشند. اما بسیاری از افراد مشکلی دارند و تقریباً 85٪ از دندانهای عقل باید برداشته شوند.

از  آنجا که فک های انسان ها کوچکتر شده است ، رشد دندان های عقل ممکن است توسط دندان هایی که در حال حاضر در دهان وجود دارند، مسدود شود. آنها می توانند به صورت افقی ، زاویه ای یا بیرونی رشد کنند.

دندان های عقل می توانند به دندان های اطراف ، استخوان فک یا اعصاب آسیب وارد کنند. گاهی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها دشوار می شود. مواد غذایی می توانند در بافت لثه اطراف دندان های عقل گرفتار شوند و این امر باعث پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه آسیب پذیر می شود.

دندانهای عقل یا آسیب دیده ممکن است باعث ایجاد درد ، مشکل در غذا خوردن و مشکلات دندانها و لثه های اطراف شوند.

چگونه بفهمیم زمان کشیدن دندان های عقل فرا رسیده است؟

ویزیت های منظم دندانپزشکی بهترین روش برای فهمیدن زمان کشیدن دندان عقل شما است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید ، ممکن است که دندانهای عقل شما به درستی رشد نکند.

در صورت تجربه با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

درد فک
درد در محل دندان
درد فک یا سردرد طولانی
طعم نامطبوع در ناحیه
بوی بد دهان

جهت از بین بردن دندان عقل شما ، دندانپزشک شما به احتمال زیاد مشاوره با جراح دهان را توصیه می کند.

منبع مطلب: perfectteeth.com/blog/wisdom-teeth-removal

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *