لکه دندان کودکان | لکه های سبز, نارجی و قهوه دندان نشانه چیست؟

دندان های کوکان, مانند دندان های یزرگسالان می تواند دچار مشکلاتی مانند لکه های دندانی شود, در این بخش از دندانپزشکی کودکان پرنس درباره لکه های روی دندان های کودکان صحبت می کنیم, با پرنس دنتال همراه باشید:

لکه های سبز

لکه های به رنگ سبز معمولا بر روی دندان های بچه ها مشاهده می شود, این نوع لکه های دندانی که معمولا بر روی دندان های ردیف جلو ایجاد می شود می تواند علل مختلفی مانند برخی بیماری های خونی, وجود باکتری فلورسنت و قارچ ها, قرار گرفتن در معرض نیکل، مس و جیوه داشته باشد.

لکه های نارجی

لکه های به رنگ نارجی نیز از لکه های دندانی می باشند که بچه ها بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند. این لکه های نارجی رنگ معمولا در نزدیکی خط لثه کودک ایجاد می شود و می تواند علل مختلفی مانند کم مسواک زدن یا استفاده نادرست از مسواک, تجمع غذا و وجود باکتری های کروموزومی داشته باشد. مطالعه مقاله آموزش تصویری مسواک زدن دندان های کودکان و همچنین مقاله چگونه کودکان را به مسواک زدن عادت بدیم؟ توصیه می شود.

لکه های قهوه ای

لکه های به رنگ قهوه ای بر روی دندان های برخی از بچه ها مشاهده می شود, این نوع لکه ها می تواند به علت عفونت دندان یا آسیب دیدگی دندانی بر روی دندان پدیدار شوند.

لکه های دندانی به رنگ های مختلف از مشکلاتی می باشد که ممکن است بر روی دندان های برخی از کودکان مشاهده شود, برای اطلاع از علت این مشکلات و همچنین ارائه بهترین روش های درمانی بهتر است به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *