جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان با کمک دندانپزشکان

باکتری های آسیب زا برای دندان ها را با عادات دندانپزشکی سالم در خانه و دندانپزشکی پیشگیرانه در قرار ملاقات های دندانپزشکی خود، می توانید کنترل کنید. آموزش اهمیت تمیز و سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها به کودکان از سنین پایین برای مراقبت از دندان های کودکان ضروری است. بدون توجه مناسب، سلامت دهان و دندان آنها می تواند در معرض خطر ایجاد یک سری مشکلات مانند پوسیدگی و دندان درد باشد که ممکن است نیاز به درمان های دندانپزشکی داشته باشند.

از آنجایی که کودکان از حدود 6 سالگی شروع به درآوردن اولین دندان های بزرگسالی خود می کنند، مهم است که با مراقبت از دندان هایشان آنها را برای تمام سالیان طولانی سالم نگه دارند.

وقتی صحبت از دندانپزشکی پیشگیرانه به میان می‌آید، مواردی وجود دارد که می‌توانید از دندانپزشک کودکان خود انتظار داشته باشید، از جمله وارنیش فلوراید و فیشور سیلانت.

وارنیش فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

فعالیت باکتری ها در دهان وجود دارد، باکتری هایی که از قندهای موجود در غذاها و نوشیدنی هایی که ما مصرف می کنیم تغذیه می کنند و اسید تولید می کنند که می تواند مینای دندان را از بین ببرد و خطر ایجاد پوسیدگی را به همراه داشته باشد. استفاده از فلوراید به دندان ها کمک می کند تا برای محافظت بیشتر در برابر این موارد قوی تر و مقاوم تر شوند.

میزان بزاق دهان شما در هر روز و همچنین ژنتیک می تواند نقش مهمی در ابتلای برخی از کودکان به پوسیدگی در مقایسه با دیگران داشته باشد. اگر کودکی با وجود رعایت مراقبت های دندانپزشکی توصیه شده هنوز پوسیدگی دارد، دندانپزشک او می تواند وارنیش فلوراید را مستقیماً روی سطح دندان کودک بمالد تا از ایجاد پوسیدگی جلوگیری کند.

فیشور سیلانت برای دندانپزشکی پیشگیری

هنگامی که دندان‌های آسیاب کودک شما برای اولین بار در حدود سن 6 سالگی رویش می‌کنند، این زمانی است که پوسیدگی دندانی می تواند ظاهر می‌شود، زیرا بالای دندان‌های او کاملا معدنی نشده است. سطح جویدن دندان‌های آن‌ها همچنین دارای شکاف‌هایی است که شیارها و گودال‌های عمیق هستند و به دلیل باریک بودن آن‌ها، تمیز کردن مؤثر آن‌ها برای موهای مسواک دشوار است. این می تواند منجر به فعالیت باکتری  ها و پوسیدگی شود. با این حال، با داشتن فیشور سیلانت روی دندان های کودک شما، می تواند سطح دندان را صاف کند تا ایجاد پوسیدگی را سخت تر کند.

ایجاد عادات خوب دندانپزشکی در خانه

برای گسترش مراقبت های ارائه شده توسط دندانپزشکان کودکان، چند عادت وجود دارد که می توانید در خانه به آنها کمک کنید تا به ترویج دندانپزشکی پیشگیرانه کمک کنید. به عنوان مثال، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و محدود کردن مصرف قند.

با این حال، حتی با وجود تمام مراقبت های دندانپزشکی در منزل، مهم است که قرار ملاقات های معمولی را با دندانپزشک کودکان رزرو کنید. این قرار ملاقات ها به دندانپزشک اجازه می دهد تا دندان های کودک شما را معاینه کند و مراقبت های توصیه شده را که اغلب فقط یک متخصص دندانپزشکی می تواند ارائه دهد، پیگیری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *