دندان ها را چند دقیقه و چند بار مسواک بزنیم؟

شاید این سوال خیلی ها باشد! دندانها را چند دقیقه و چند بار در هر شبانه روز مسواک بزنیم؟

برخی افراد با اینکه مرتبا دندان ها را مسواک می زنند، اما مدت زمان کافی برای تمیز کردن و بهداشت دندان هایشان را در نظر نمی گیرند و در مدت زمان کوتاه و سریعا دندان هایشان را مسواک می زنند. برای تمیزی مناسب دندان ها بهتر است زمان کافی و مناسب را برای بهداشت دهان و دندان ها در نظر بگیرید. گفته می شود که بهتر است حداقل ۲ دقیقه دندان ها بخوبی و بدرستی مسواک زده شوند. همچنین مسواک زدن دندان ها دوبار در شبانه روز مناسب است.

چه مسواکی انتخاب کنیم؟ کدام مسواک برای دندان ها مناسب تر است؟

بهتر است برای تمیزی و بهداشت دهان و دندان مسواکی را انتخاب کنید که سری کوچکی داشته باشد تا به خوبی هم دندان های ردیف جلو را مسواک بزند و  به دندان های ردیف عقب دسترسی داشته باشید. معمولا دندان های آسیاب ردیف عقب محل تجمع ذرات خوراکی بعد از میل کردن غذا می باشند که با یک مسواک مناسب می توان آنها را نیز بخوبی تمیز کرد.

تعویض به موقع مسواک

به مرور زمان و با استفاده مکرر از مسواک، موهای مسواک خراب شده و کیفیت گذشته را نخواهند داشت. به این مورد توجه داشته باشید که زمانی که موهای مسواک تان فرسایش می‌یابند یعنی مانند قبل مرتب و یکدست نیستند، دیگر نمی تواند به خوبی گذشته سطوح دندانی را تمیز کنند.

هر بار که از مسواک استفاده می‌کنید و دندان ها را مسواک می زنید، مسواک تان را بخوبی و با دقت شسته و بگذارید مسواک در جریان هوا خشک شود. به این مورد نیز توجه داشته باشید که هرگز مسواک تان را در توالت نگهداری نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *