نایت گارد چیست؟ محافظ دندان قروچه

نایت گارد وسیله ای برای افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان هایشان را بهم می سایند.

نایت گارد دندان چیست؟

افراد زیادی وجود دارند که شب ها هنگام خوابیدن دندان قروچه یا براکسیسم دارند و همانطور که می دانید دندان قروچه برای سلامت ساختار دندان بسیار مضر و مخرب می باشد‌‌.

در صورتی که به زودی درمانی برای آنها (کسنی که دچار دندان قروچه هستند) انجام نشود در نهایت سلامت دندان های این افراد بر اثر این بیماری از بین می رود.

درمان ها و راهکارهای مختلفی برای درمان دندان قروچه وجود دارد و یکی از این راهکارها استفاده از محافظ دندانی یا همان نایت گارد دهانها است.

یکی از رایج ترین درمان ها برای این مشکل استفاده از وسیله ای به نام نایت گارد است که دندانپزشک با قالب گیری متناسب فک شما این وسیله را می سازد تا شب ها موقع خواب استفاده شود. نایت گارد دندان استفاده می شود تا از فشار آوردن مخرب دندان ها روی هم جلوگیری شود.

دندان قروچه

دندان قروچه همیشگی و شدید می تواند باعث مشکلات سلامت در دهان و دندان ها گردد. دندان قروچه به علت فشاری که به عصلات و سایر بافت های فک وارد می کند می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند: شکستن یا لقه شدن دندان ها، سردرد و در مواردی گوش درد، آسیب دیدن لثه ها، صدای مفصلی و … شود. اطلاعات بیشتر در صفحه علائم دندان قروچه. گفته می شود ممکن است فردی دندان قروچه داشته باشد، اما متوجه این موضوع نباشد، برای همین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مراکز دندانپزشکی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *