پیدا کردن یک مطب دندانپزشکی مناسب برای کودکان

آیا در سنین پایین فرزند خود را به دندانپزشکی کودکان برده اید؟ بسیاری از کودکان از مراجعه به دندانپزشکی هراس دارند. اما گفته می شود برخی ها راحت و نترس در مراجعه به دندانپزشکی هستند. گفته می شود برای جلوگیری از ترس کودک از دندانپزشکی در سنین پایین کودک را به یک دندانپزشکی مخصوص و مناسب کودکان ببرید.

دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند باعث شوند کودک از دندانپزشکی نترسد و احساس راحتی کند. یکی از آنها این است که کودک را در سنین پایین و قبل از اینکه به مشکل دندانی برخورد کند به دندانپزشکی کودکان ببرید.

شاید برایتان سوال باشد که وقتی که کودک مشکلی ندارد چرا باید به دندانپزشکی مراجعه کرد.

دلایل مختلفی وجود دارد، مانند؟

1- اول همه مشکلات دندانی را والدین متوجه نمی شوند. مانند پوسیدگی که ابتدا شروع می شود و بعد از گذشت زمان طولانی به دلیل دندان درد یا تغییر در ظاهر دندان والدین متوجه این موضوع می شوند. در حالی که دندانپزشک از همان ابتدا می تواند  متوجه مشکلاتی مانند پوسیدگی شده و همان ابتدا قبل از اینکه کودک دچار دندان درد شود، درمان را شروع کند.

2- جلوگیری از مشکلات دندانی در آینده، مانند نامرتبی دندان های کودکان یا افتادن یک دندان و تاثیر آن بر سایر دندانها

3- آشنایی کودک با محیط دندانپزشکی. کودکان را زمانی به دندانپزشکی می برند که دچار درد دندان شده اند و این یک خاطره بد در ذهن کودک از دندانپزشکی را ثبت می کند. خوشبختانه امروزه مراکز دندانپزشکی بسیاری وجود دارند که هم محیط کودکانه دارند و هم دندانپزشک متناسب با رفتار کودکان با کودکان رفتار می کند و این باعث می شود کودک خاطره ای خوب از دندانپزشکی داشته باشند. برای همین معمولا دندانپزشکان توصیه می کنند در سنین پایین برای بررسی وضعیت دندان های کودکان و همچنین آشنایی کودک با محیط دندانپزشکی و نداشتن ترس به دندانپزشکی کودکان مراجعه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *