تغذیه و دندان سالم کودک

ما برای ایجاد عادت های سالم جهت مراقبت از دندان، با بچه ها و والدینشان صحبت می کنیم و همچنین با بزرگ شدن فرزندانتان، در مورد عادات غذایی سالم ، نحوه مسواک زدن ، پر کردن دندانها و …. جهت راهنمایی، برای شما توصیه هایی داریم .

حال در اینجا برخی از نکات دندانپزشکی که برای فرزندانتان مفید است، آورده شده است.

۷ نکته برای کمک به فرزندتان برای داشتن دندان های سالم 
۱. به جای نوشابه یا نوشیدنی های شیرین به بچه ها آب پیشنهاد دهید.۲. اگر بچه های شما آدامس میجوند ، برای آنها آدامس بدون قند را انتخاب کنید. جویدن آدامس بدون قند مانند کندر،  بعد از غذا، می تواند جریان بزاق را افزایش دهد و به شستشوی مواد غذایی کمک کند.۳. نخ دندان روزانه بله حتی برای بچه ها

۴. ابتدا خود شما، در مقابل بچه ها شروع به مسواک زدن صحیح و اصولی کنید، سپس به آنها اجازه دهید بعد از شما مسواک بزنند تا با به کارگیری تمام تلاششان موفق شوند. آیا می دانید چه نوع مسواکی برای بچه ها بخریم؟

۵. مسواک زدن دندان باید حدود دو دقیقه طول بکشد، برنامه هایی وجود دارد که به حفظ این زمان برای مسواک زدن کمک می کند. شما همچنین می تواند با یک تایمر معمولی یا استفاده از شعرها و موسیقی های کودکانه ی فرزندتان (که همین مقدار زمان را شامل می شوند)، یا حتی با بازی کردن با آنها، این ۲ دقیقه را برای آنها لذت بخش کنید.

۶. اگر فرزندان شما علاقه به خوردن میان وعده دارند، غذاهای مغذی و سالم را برایشان عادت دهید.

۷. و البته ، برای آنها ویزیت های منظم دندانپزشکی را نیز برنامه ریزی کنید.

منبع مطلب: سایت perfectteeth

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای سایت دندانپزشکی پرنس محفوظ است.