تفاوت دندانپزشک کودکان با متخصص دندانپزشکی کودکان

توضیحات دکتر علی بقالیان درباره تفاوت های متخصص دندانپزشکی کودکان با دندانپزشک کودک

دوره تخصصی دندانپزشکی کودکان یک دوره 3 ساله است که بعد از اتمام دوره دندانپزشکی عمومی، با امتحان وروردی تخصص، گروهی از دندانپزشکان وارد این رشته می شوند.

در طی این دوره دندانپزشکان با تکنیک های کنترل رفتاری کودکان آشنا می شوند، جنبه های روانشناسی کودکان مورد مطالعه قرار می گیرد، و همچنین در رابطه با درمان های بیمارستانی دندانپزشکی کودکان به دندانپزشک ها آموزش داده می شود. درمان هایی که تحت بیهوشی یا تحت سدیشن و خواب می باشند.

متاسفانه امروزه در بسیاری از شهرها تعدادی از دندانپزشک های عمومی هستند که بصورت اختصاصی کارشان را متمرکز کردند روی دندانپزشکی اطفال و روی تابلوهایشان از عناوینی مانند: دندانپزشک کودک، دندانپزشک ویژه کودک استفاده می کنند و حتی درمان های دندانپزشکی بیمارستانی تحت بیهوشی و سدیشن نیز توسط این نوع از دندانپزشکان ارائه می شود.

والدین گرامی توجه داشته باشند که اگر قرار بود که دوره دندانپزشکی کودکان به همین سادگی باشد که بدون هیچ گونه آموزشی هر فردی بتواند هر فردی بتواند وارد فیلد تخصصی بیمارستانی شود و کارهای بیهوشی و سدیشن انجام دهد، نیازی نبود که دوهر تخصصی 3 ساله برای دندانپزشکی کودکان در نظر گرفته شود.

بنابراین بهتر این است زمانی که به یک دندانپزشک کودک مراجعه می کنید، حتما توجه داشته باشید که در مهر اون فرد، بورد تخصصی دندانپزشکی کودکان ذکر شده باشد و حتما فرزندتان را به دندانپزشکی بسپارید که دوره تخصصی دندانپزشکی کودکان را گذرانده باشد.

توجه داشته باشید که حتی در رابطه با دندانپزشکی بیمارستانی یک دوره یک ساله فلوشیپ نیز وجود دارد که گروهی از متخصصین دندانپزشکی کودکان این دوره را نیز گذرانده اند و تخصص و مهارت بیشتری در زمینه ارائه درمان های بیمارستانی کسب کرده اند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *