علائم و نشانه های عفونت دندان چیست؟

لازم است به عفونت دندان توجه داشت و اگر دندانی دچار چنین مشکلی شد، نباید دندان را به حال خود رها کرد. توجه داشته باشید که اگر عفونت دندان بدون درمان رها بشود ممکن است به استخوان آرواره، دندان ها و بافت های اطراف دندان منتشر شده و آسیب بزند و حتی این مشکل می تواند منجر به عفونت خونی تهدیدکننده مرگ بنام سپسیس بشود.

اگر که به دلیل عفونت دندانی درمان نشده با زخم های دهانی رو به رو شده اید، سریعا به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنید.

علائم و نشانه های عفونت دندانی چیست؟

1- احساس درد زمان نوشیدن و خوردن خوراکی های سرد و گرم

2- احساس درد هنگام جویدن خوراکی ها

3- لق شدن دندان نیز می تواند نشانه عفونت دندان باشد.

گفته می شود اگر که عفونت دندانی گسترش پیدا کند، ممکن است این نشانه ها اغلب ناپدید بشوند و این بدین معنا می باشد که پالپ دندان مرده است. در چنین وضعیتی شاید به نظر برسد که وضعیت دندان بهتر شده است، اما در حقیقت عفونت در کانال ریشه دندان منتشر شده است و سرانجام چنین نشانه ها و علائمی ظاهر می‌شوند:

1- بازگشت درد زمان جویدن خوراکی ها

2- تورم در ناحیه لثه نزدیک به دندان پوسیده و آسیب دیده

3- تورم صورت

4- ترشح عفونت از دندان

5- تیره تر شدن رنگ دندان

اگر دندان تان آسیب دیده است تعلل نکنید و نسب به درمان و حل مشکل دندان تان به موقع اقدام کنید. رها کردن دندان عفونی در دهان کار را خراب تر کرده و اگر که عفونت در دندان تثبیت بشود، شانس ترمیم دندان و درمان ریشه دندان پوسیده کاهش پیدا می کند.

همچنین توجه داشته باشید که گفته می شود برای درمان عفونت ریشه دندانی، آنتی‌بیوتیک ها موثر نمی باشند.