آیا ترمیم دندان شیری از بروز مشکل در دندان های دائمی جلوگیری می کند؟

آیا ترمیم و پرکردن دندان های شیری کودکان بر دندان های دائمی اثر دارد و از بروز مشکل در دندان های دائمی شان در آینده جلوگیری می کند؟

ممکن است برخی ها اینگونه تصور کنند که پر کردن یا درمان پوسیدگی دندان شیری هدر دادن پول باشد، زیرا دندان های شیری، دندان های دائمی نیستند و به زودی دندان های جدیدتر جایگزین دندان های شیری می شوند، اما درک مشکلات طولانی مدت ناشی از عدم درمان دندان شیری مهم است و می تواند اهمیت حفظ دندان های شیری را روشن کند.

دندان‌های شیری، قوام متفاوتی دارند و نسبت به دندان‌های بزرگسال دائمی نازک‌تر هستند. بنابراین، هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراقبت از دهان نیاز به توجه بیشتری دارند. پوسیدگی های ابتدایی به سرعت می توانند به پوسیدگی های بسیار بزرگ تر تبدیل شوند و می توانند باعث نیاز به درمان کانال های ریشه کودک و تاج دندان شوند. و اگر درمان نشود، می تواند به عفونت های دندانی تبدیل شود و باعث درد و تورم در ناحیه دندان و لثه شود.

مهم است که به کودکان کمک کنید تا دندان های شیری خود را تا زمانی که می توانند حفظ کنند، زیرا آنها به رشد و قرار گرفتن دندان های بزرگسالی در جای صحیح شان کمک می کنند. دندان های شیری که باید کشیده شوند یا آنقدر عفونی شده اند که می افتند یا به هر دلیلی زودتر از موعد کشیده می شوند، می توانند در آینده مشکلات ارتودنسی ایجاد کنند که نیاز به بریس یا سایر روش های ارتودنسی را بوجود می آورد. این امر می تواند باعث شود کودک شما به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشد یا حتی باعث شود کودکانی که نیازی به بریس نداشتند مجبور شوند برای اصلاح لبخند خود از بریس استفاده کنند.

سایر مشکلاتی که پوسیدگی ها در صورت عدم درمان می توانند ایجاد کنند

  1. مانع از تغذیه قوی: عدم درمان پوسیدگی ها می تواند باعث دردناک شدن ناحیه دندان و ایجاد مشکل در تغذیه کودک شود. کودکانی که هنگام غذا خوردن احساس درد می کنند، از تمایل به خوردن اجتناب می کنند و این روی تغذیه کلی آنها تأثیر می گذارد.
  2. تاثیر در گفتار: پوسیدگی های درمان نشده می توانند منجر به مشکلات گفتاری شوند. دندان ها بخشی از صحبت کردن هستند و می توانند بر صداهایی که کودکان هنگام صحبت کردن تولید می کنند تأثیر بگذارند. با این حال، اگر پوسیدگی و افتادن دندان‌ها در آنها ایجاد شود، می‌تواند شروع به ایجاد اختلالات گفتاری کند که بر توانایی کودک در صحبت کردن صحیح تأثیر می‌گذارد.
  3. انتشار عفونت در سایر دندان ها: پوسیدگی ها می توانند به دندان های دیگر سرایت کنند، اگر درمان نشوند. معمولاً تصور می شود که پوسیدگی ها بر خلاف سایر بیماری ها یا عفونت ها هستند و نمی توانند پخش شوند. اما گفته می شود پوسیدگی ها می توانند و در صورت عدم درمان به دندان های دیگر در دهان گسترش می یابند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *