آیا دندان شیری هم عصب دارد؟ و نیاز به عصب کشی؟

این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از پدر و مادرها مطرح شود، دندان شیری بچه ها هم عصب دارند؟ اگر عصب ندارند پس عصب کشی دندان کودکان چیست؟

پاسخ این سوال بله است. یعنی به دندانپزشک های های کودکان دندان های بچه ها عصب دارند. اعصاب دندانی در ناحیه مرکزی دندانی قرار می گیرند و با پوسیدگی که با پیشروی به این ناحیه از دندان می رسد، دندان دچار واکش و درد می شود و نیاز به عصب کشی پیدا می کند.

شاید این سوال که دندان های بچه ها عصب دارند یا نه به این دلیل مطرح شود که معمولا در زمان افتادن دندان های شیری، والدین فقط بخش تاج دندان را می بینند و نشانی از ریشه و انتهای دندان نیست. با دیدن چنین دندانی ممکن است این سوال مطرح شود که پس بقیه دنان کو؟ این دندان چرا ریشه ای ندارد و اینگونه تصور شود که دندان های شیری ریشه ای ندارند.

در حالی که چنین نیست و اگر دندانی ریشه نداشته باشد اصولا نباید جای سفتی در دهان و لثه ها داشته باشد. اما نبود ریشه در زمان افتادن دندان شیری علتش این است که زمانی که دندان های دائمی شروع به رشد و رویش می کنند به ناحیه پاییه دندان شیری یعنی همان بخش ریشه فشار وارد ممی کنند و کم کم باعث تحلیل ریشه دندان شیری می شوند و شما در زمان افتادن این دندان ریشه ای را مشاهده نمی کنید.

اگر سوالی در این مورد دارید می توانید در بخش نظرات همین صفحه مطرح کنید، دندانپزشکی پرنس انواع خدمات دندانپزشکی کودکان (چه دندان های شیری و چخ دندان های دائمی) را توسط دندانپزشکان مجرب ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *