آیا دندان های شیری پوسیده باید کشیده شوند؟

بسیاری از مادران، پدران و دندانپزشکان متخصص در مورد این موضوع نظرات متفاوتی دارند.

برخی از مادران و پدران به این فکر می کنند که به هر حال دندان های شیری با دندان های جدید جایگزین می شوند و موردی ندارد اگر دندان کشیده شود.

با این حال، دندانپزشکی کودکان طرفدار عدم برداشتن دندان های پوسیده تا حد امکان هستند. چرا که معتقدند برداشتن زودتر از موعد دندان شیری کودک علاوه بر اینکه ممکن است باعث حرکت سایر دندان ها به جای خالی دندان و نامرتبی دندان ها شود، می تواند باعث شود دندان دائمی در جای صحیح خود رشد نداشته باشد و کج رشد کند.

دندان های کودکان به دلایل مختلف می توانند بسیار حساس و مستعد پوسیدگی باشند. پوسیدگی دندان که در سنین پایین در کودکان رخ می دهد، وضعیتی است که با وجود اینکه برای والدین نامطلوب است، احتمالاً با آن مواجه می شوند. دندانپزشکی اطفال برای سلامت دندان کودکان با دندان های پوسیده کودکان سروکار دارد. اقدامات احتیاطی اولیه را می توان با کمک گرفتن از متخصص دندانپزشکی اطفال در مورد پوسیدگی دندان انجام داد.

چرا نگهدارنده فضا در کودکان ضروری است؟

دندان های پوسیده کودکان اگر درمان نشوند، ممکن است زودتر از موعد از دست بروند و این موضوع ممکن است عواقب مضری برای سلامت دهان و دندان در آینده داشته باشد.

با این حال، کشیدن زودرس دندان ها اگر اتفاق افتاد با فضانگهدار دندان کودک می توان از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرد. اگر تصمیم به کشیدن دندان ها به ویژه در نتیجه پوسیدگی دندان های آسیاب پشتی و نیش گرفته شود، لازم است اقدامات احتیاطی انجام شود که روی رشد دندان تأثیر بگذارد.

اگر دندانپزشک دندان شیری پوسیده را کشیده باشد، دندان کشیده شده را با قرار دادن جای نگهدارنده جایگزین می کند. فضانگهدار دندان باعث می شود جا برای رشد دندان دائمی حفظ شود و دندان دائمی نهفته نماند و کج رشد نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *