آیا جراحی ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟

اگر دندانی به هر دلیل از دست برود و بیفتد، امروزه با جراکی و کاشت ایمپلنت دندان می توان یک دندان مصنوعی ثابت را جایگزین آن کرد. یکی از سوالاتی که افراد درباره ایمپلنت های دندانی دارندف این است که آیا کاشت ایمپلنت دندام محدودیت سنی دارد؟ از چند سالگی می توان عمل ایمپلنت دندان را انجام داد.

گفته می شود کاشت ایمپلنت دندان زمانی امکانپذیر است که رشد استخوانی فرد متوقف شده باشد. گفته می شود که تکمیل رشد استخوان بعد از 15 تا 16 سالگی در دختران اتفاق می افتد، در پسران بعد از 17 تا 18 سالگی کامل می شود. معمولا محدودیت سنی پایه در رابطه با رشد استخوان برای درمان ایمپلنت دندان میانگین سن 18 سالگی بیان می شود. با این حال بک متخصص ایمپلنت دندان می تواند در این مورد راهنمایی های بهتری داشته باشدف و اگر می خواهید جراحی ایمپلنت دندان انجام دهید، می توانید با یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت مشورت داشته باشید.

کاشت ایمپلنت دندان محدودیت سنی برای سنین بالا را ندارد. حتی در افرادی که از نظر سنی بسیار بالا هستند و شاید گفت میانسال یا پیر هستند، هیچ گونه ناراحتی در انجام درمان ایمپلنت وجود ندارد.

به گفته دندانپزشک ها استفاده از درمان ایمپلنت برای بیمارانی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و استخوان کافی در استخوان فک شان دارند و رشد استخوان آنها کامل شده است، ضرری ندارد. با این حال، اختلالات سیستمیک که ممکن است در این سن یا قبل از آن رخ دهد، ممکن است در تکمیل جراحی ایمپلنت مشکل ایجاد کند. نظر نهایی درباره شرایط و امکان کاشت ایمپلنت دندان برای هر فرد، بعد از ویزیت و بررسی های دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان بایان می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *