آیا فیشورسیلانت دندان کودک درد دارد؟

فیشورسیلانت دندان کودک توسط بسیاری از دندانپزشکان اطفال توصیه می شود، سوالی که ممکن است برای والدین مطرح شود این است که فیشورسیلانت دندان کودک درد دارد؟

به گفته بسیاری از دندانپزشکان خیر. استفاده از سیلانت های دندانی روی دندان های کودک یک فرآیند سریع و بدون درد است.

فیشورسیلانت به این صورت انجام می شود که پس از تمیز کردن دندان، دندانپزشک دندان ها را خشک می کند و سپس یک ژل مخصوص را یکی یکی روی دندان های کودک قرار می دهد.

این ژل به گونه ای طراحی شده است که به سیلانت کمک می کند تا پیوند قوی تری با دندان ایجاد کند. بعد از مدت کوتاهی ژل شسته می شود، سپس دندان ها دوباره خشک می شوند و سیلانت روی سطح جونده دندان های آسیاب اعمال می شود. سپس دندانپزشک از نوری آبی به مدت تقریبا 20 تا 60 ثانیه برای سفت شدن سیلانت ها استفاده می کند. این فرآیند در مجموع حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.

قبلا گفته شده است که فیشورسیلانت چیست؟ سیلانت های دندانی یک پوشش پلاستیکی نازک و محافظ هستند که روی سطوح جویدنی دندان های آسیاب اعمال می شود. علت استفاده از فیشورسیلانت چیست؟ از آنجایی که دندان‌های آسیاب بیشترین آسیب را برای پوسیدگی دارند، از سیلانت‌های دندانی روی دندان های ردیف عقب استفاده می‌شود تا کمتر در معرض پوسیدگی قرار بگیرند.

ممکن است بسیاری از والدین با فیشورسیلانت آشنایی نداشته باشند. می توایند به یک دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید تا دندانپزشک متخصص کودکان هم وضعیت دندان های کودک را بررسی کند، ببیند پوسیدگی و مشکلی در دندان ها وجود دارد یا خیر و اگر دندان کودک نیاز به عصب کشی داشت، درباره آن توضیح دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *