دندان دائمی جایگزین دندان شیری

دندان های شیری کودکان ریشه های کوچکی دارند، وقتی که زمان بیرون آمدن دندان دائمی فرا می رسد، با فشاری که دندان دائمی به دندان شیری وارد می کند، ریشه دندان شیری به آرامی شروع به حل شدن می کند. به همین دلیل است که دندان شیری شروع به لق شدن می کند، اما زمان می برد تا ریشه دندان شیری به طور کامل حل شود. اگر ریشه هنوز عمدتاً دست نخورده باشد، کودک شما در صورت حرکت دادن دندان احساس درد می کند. بدون درد بودن و یا کم درد بودن در چنین شرایطی نشان می دهد که دندان شیری آماده افتادن است.

دندان های شیری به عنوان نقشه راه برای دندان های دائمی عمل می کنند. همانطور که گفته شد دندان های دائمی به سمت ریشه دندان‌های شیری فشار می‌آورند و باعث می‌شوند ریشه دندان شیری تحلیل برود و عمل افتادن و خارج شدن دندان شیری آسان تر شود. اما اگر خیلی زود دندان شیری بیفتد، دندان های دائمی راهنمای خود را از دست می دهند. در نتیجه، آنها می توانند به صورت کج یا در مکان اشتباه رشد کنند. برای همین دندانپزشکان به مراقبت از دندان های شیری تا زمان مناسب افتادنشان توصیه می کنند.

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد دندان های شیری ریشه دارند اما در زمان رشد دندان های دائمی این ریشه ها تحلیل می روند، برای همین در زمان افتادن دندان شیری، شما ریشه ای مشاهده نمی کنید و برخی به اشتباه فکر می کنند دندان های شیری کودکان فاقد ریشه هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *