آیا فیشور سیلانت دندان کودک درد دارد؟

درباره کاربرد فیشور سیلانت در جلوگیری از مشکلات پوسیدگی دندانها قبلا در سایت دندانپزشکی پرنس توضیحاتی ارائه شده است.

فیشور سیلانت یکی از خدمات دندانپزشکی اطفال می باشد، جهت کم عمق کردن شیارهای عمیق دندان های آسیاب بچه ها. در این روش (فیشور سیلانت) دندانپزشک اطفال بدون تراش ماده ترمیمی فیشورسیلانت و همرنگ دندان را مانند چسبی روی دندان کودک قرار می دهد. مواد فیشور سیلانت روی دندان های ردیف عقب شیار های عمیق را کم عمق تر می کند تا با مسواک زدن دندانها، تمامی سطوح به آسانی تمیز بشوند.

والدین گرامی توجه داشته باشند که سیلانت ها فقط روی دندان های خلفی یا آسیاب کودکان اعمال می شوند. این دندان ها، دندان هایی هستند که روی سطوح جونده شان حفره و عمق دارند. برای همین مقاوم سازی دندان آسیاب با چنین موادی به خوبی انجام می شود و در جلوگیری از مشکلات دندانی بچه ها تاثیر گذار هستند.

اما سوالی که ممکن است برخی والدین داشته باشند این است که آیا فیشور سیلانت دندان کودک درد دارد؟

پاسه منفی است. خیر فیشور سیلانت از خدمات دندانپزشکی بدون درد است و در این روش حتی نیازی به تزریق ماده بی حس کننده نمی باشد. فیشور سیلانت دندان های کودک یک روش ساده و بدون درد برای مقاوم سازی دندان ها می باشد که شامل هیچ گونه سوراخ کردن دندان یا تزریق بیحسی دندانپزشکی نمی باشد. این عمل سریع انجام می شود و گفته می شود تقریبا 1 دقیقه بطول می انجامد، اما اثرش 4 یا 5 سال روی دندان های کودک باقی می ماند. گفته می شود این مقاوم سازی دندان ها می تواند تا 80 درصد از پوسیدگی دندان های کودک جلو گیری کند.

شما می توانید ویدیو کوتاه توضیحات دکتر علی بقالیان درباره فیشور سیلانت یا درمان شیار پوش برای دندان های کودکان را نیز در سایت دندانپزشکی اطفال پرنس مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که فیشور سیلانت همراه با نگهداری خوب از دهان و حفظ و رعایت بهداشت، می توانند خطر نیاز به ترمیم و پر کردن دندان در آینده را بیشتر از 90 درصد کاهش دهند. این مورد می تواند از مشکلات دندانی و هزینه های دندانپزشکی در آینده نیز پیشگیری کند.