کامپوزیت یا آمالگام؟ برای ترمیم دندان کدام بهتر است؟

کامپوزیت ها همرنگ رنگ دندان ها می باشند و آمالگام ها ماده ای پر کردنی به رنگ نقره ای و سیاه رنگ می باشند.

گفته می شود ماده ترمیمی آمالگام مستحکم تر از کامپوزیت دندان می باشد و معمولا برای دندان های آسیای کوچک و بزرگ مناسب تر می هستند، چراکه دیرتر آسیب می بینند. با این حال بسیاری از افراد برای داشتن دندان های زیبا و همرنگ سایر دندان ها تمایل به پر کردن دندان شان با کامپوزیت دندانی دارند. البته توجه داشته باشید که گفته می شود امروزه کامپوزیت ها نیز باکیفیت تر از گذشته ساخته می شوند و استحکام و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

همچنین گفته می شود که کامپوزیت ها دارای قدرت چسبندگی زیادتری نسبت به آمالگام ها می باشند و در روش ترمیم دندان با کامپوزیت احتیاجی به حفره درست کردن در دندان نمی باشد. اما در روش آمالگام باید دندان تراشیده بشود و خالی گردد تا ماده آمالگام در دندان جای بگیرد و بیرون نیاید.

خوشبختانه ترمیم دندان برای تمامی دندان ها امکانپذیر است. تمامی دندان ها چه دندان های جلویی و چه دندان قسمت های عقبی که به دندان های آسیاب معروف هستند، می توانند پر و ترمیم شوند. اینکه کدام روش برای شما مناسب تر است می توان در این مورد نظر دندانپزشک را نیز جویا شد.

استفاده از آمالگام برای دندان های آسیاب

قبل از اینکه دندان های فرد ترمیم و پر بشوند، دندانپزشک دندان هایش را از نظر موقعیت دندان، جنس، رنگ و وسعت دندان بررسی می نماید. اگر که دندان آسیب دیده در بین دندان های تحتانی و آسیاب باشد، لازم است ماده پرکننده دوام و مقاومت بیشتری داشته باشد و شاید زیبایی این دندان چندان اهمیتی نداشته باشد. برای همیت در موارد بسیاری برای ترمیم این دندان ها از آمالگام استفاده می شود.

کامپوزیت یا آمالگام؟

در این مورد می توانید با دندانپزشک تان مشورت کنید. دندانپزشک با بررسی وضعیت دندان هایتان می تواند بهترین گزینه را باتوجه به شرایط شما پیشنهاد دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *