ارتودنسی پیشگیرانه در دوران کودکی

برخی افراد شاید با مشکلاتی مانند تراکم دندان ها، فضای بیش از حد میان دندان ها، مشکلات رشد فکی، دندان های جلو زده و … رو به رو باشند و یا به دلیل آسیب های وارده به دهان و یا تکرار همیشگی عادت های غلطی که فرد دارد در دندان هایش نامرتبی بوجود آیند و نیاز به ارتودنسی دندان ها باشد.

بسیاری از کودکان تمام دندان های شیری شان را در سن 13 سالگی از دست داده اند، و در سنین نوجوانی، استخوان های فک، سخت تر شده و رشد خود را تکمیل می کنند.

روش های درمانی ارتودنسی برای افراد بزرگسال اغلب زمان بیشتری نیاز دارند و می توانند شامل کشیدن دندان و احتمالا جراحی فک نیز باشند.

برای همین گفته می شود در سنین پایین و در زمان کودکی دریافت درمان ارتودنسی پیشگیری می تواند به جلوگیری از نیاز به ارتودنسی در دوران بزرگسالی و در آینده کمک نماید.

کودکان نباید فرصت های طلایی درمان ارتودنسی پیشگیری را از دست بدهند و در این مورد لازم است والدین توجه لازم را داشته باشند.

مزایای استفاده از ارتودنسی برای دندان های کودکان و ارتودنسی شفاف نامرئی و مزایای آن از مطالبی هستند که در گذشته در سایت پرنس دنتال منتشر شده اند.

ارتودنسی متحرک یا ثابت؟

درمان های ارتودنسی به دو صورت متحرک و ثابت انجام می شود، درمان ارتودنسی متحرک در اکثر مواقع در سنین پایین و برای مشکلات خفیف استفاده می شود. بدین منظور پلاک های متحرک به کار برده می شوند.

اگر فرزندتان بین سنین 7 الی 8 سالگی می باشد و نشانه هایی از نیاز به مراقبت های ارتودنسی را در دندان های وی مشاهده می کنید، بهتر است توسط یک متخصص ارتودنسی مورد معاینه قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *