اهمیت اولین جلسه ملاقات کودک با دندانپزشک

پدر و مادرهای محترم توجه داشته باشید که اولین جلسه ملاقات دندانپزشکی کودک بسیار مهم بوده و این مورد نقشی تعیین کننده در میزان همکاری کودک در جلسات مراجعه بعدی به دندانپزشکی خواهد داشت.

توصیه ای که دندانپزکان اطفال دارند این است که لطفا نگذارید دندان های فرزندانتان دچار پوسیدگی های وسیع و عمیقی شود و یا کودک دچار مشکل آبسه دندان و با یک دندان درد شدید بشود و مراجعه کودک به دندانپزشکی با استرس و نگرانی فراوان به دندانپزشکی باشد.

همچنین والدین نباید اصرار فراوان داشته باشند که حتما در همین جلسه اول دندان های کودک شان درست و درمان شده و کارهای دندانپزشکی کودک حتما در یک جلسه انجام شود. به توصیه های دندانپزشک کودک تان گوش دهید تا بهترین روش درمانی برای رفع مشکل دندان های فرزندان تان اعمال شود.

مطالعه مقاله اولین ملاقات دندانپزشکی فرزندم در چه سنی باشد؟ می تواند مفید باشد و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کار دندانپزشکی اساسا پر استرس می باشد به خصوص برای این کودکان، معمولا حتی اگر درمان مناسبی برای کودکان انجام بشود، همیشه یک خاطره بد در ذهنشون باقی می ماند. البته در دندانپزشکی تخصصی اطفال پرنس شرایط مناسبی برای بچه ها فراهم شده است تا خاطره ای خوش از مراجعه به این مرکز دندانپزشکی داشته باشند.

توصیه های که دندانپزشک ها دارند این است که برای رفع مشکلات دندان های فرزندتان به موقع اقدام کنید و نگذارید وضعیت خرابی و آسیب دیدگی دندان های کودک جدی شود.

فرزندانتان را جهت معاینات دوره ای دندانپزشکی نزد دندانپزشک اطفال برده تا هم وضعیت دندان های کودک بررسی شود و همچنین کودک با محیط دندانپزشکی آشنا شده و با دندانپزشکش آشنا شود.

با مراجعه به موقع به دندانپزشکی و معاینات دوره و چکاپ دندانپزشکی، کوچکترین پوسیدگی های دندان در همان مراحل اولیه دیده شده و درمان دندانپزشکی ساده تر خواهد بود.

گفته می شود معاینات دندانپزشکی حداقل هر شش ماه یکبار برای همه بچه ها لازم است.

والدین گرامی توجه داشته باشید که اولین مراجعه کودک به دندانپزشکی بسیار مهم است. اگر که این مراجعه به دندانپزشکی اطفال به خوبی پیش برود و بین دندانپزشک و کودک رابطه دوستانه و مناسبی شکل گیرد، اثرات آن می تواند تا دوران بزرگسالی برای فرد باقی بماند. اما اگر اگر این رابطه به خوبی بین کودک و دندانپزشک برقرار نشود و بچه دچار اضطراب و ترس از دندانپزشکی شود جبرانش کاری سخت و دشوار خواهد بود و ممکن است اثرات آن تا آخر عمر با فرد باقی بماند. لذا در انتخاب دندانپزشک اطفال دقت داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *