اهمیت دندان های شیری کودکان (عکس)

قبلا در یک ویدیو کوتاه دکتر علی بقالیان توضیحات مفیدی درباره اهمیت دندان های شیری در کودکان و اینکه چرا باید دندان های شیری پوسیده ترمیم شوند؟ داده بودند. در این بخش از سایت دندانپزشکی پرنس توضیحات بیشتری در این خصوص می دهیم, با ما همراه باشید:

اهمیت دندان های شیری وقتی بالاتر می رود که بفهمیم سلامت این دندان ها با سلامت دندان‌های دائمی در ارتباط است.

دندان شیری فضا را برای دندان‌های دائمی حفظ می‌کند.

همچنین پوسیدگی دندانی در دندان های شیری احتمال وجود پوسیدگی در دندان های دائمی را نیز بالاتر می برد. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از مشکلات دندانی در آینده، حتما به دندانپزشکی اطفال مراجعه شود.

اهمیت دندان های شیری کودکان

وجود دندان های طبیعی شیری تا زمان افتادن آن ها اهمیت ویژه ای در تکامل فکی صحیح کودک, توانایی جویدن و توانایی تکلم صحیح کودک دارد. نگهداری و مراقبت از دندان شیری کودک در حفظ سلامتی و بلوغ صحیح کودک شما اهمیت ویژه ای دارد. پس همیشه از همان سنین کودکی مراقب دندان های فرزندتان باشید.

برخی از والدین گمان می کنند چون دندان های شیری، دندان هایی موقتی هستند نیازی به مراقبت از آن ها نیست به همین علت در حفظ و رعایت بهداشت سهل انگای می کنند. اما باید بدانید دندان های شیری سلامت دندان های دائمی را تأمین می کنند، بنابراین پس از رویش اولین دندان، کودک خود را برای معاینه و جلوگیری از بروز مشکلات دهانی به دندانپزشکی اطفال ببرید.

پوسیدگی دندان های شیری

والبدن توجه داشته باشند که اگر دندان شیری کودک دچار پوسیدگی باشد و پوسیدگی دندان کودک باعث عفونت و التهاب عصب دندان شیری گردد، این التهاب می‌تواند محیط نامناسبی برای رشد جوانه دندان دائمی ایجاد کند و درنهایت باعث آسیب گردد.

در مراکز دندانپزشکی اطفال معمولاً دندانپزشکان با کودکان برخوردی دوستانه و آرامبخش دارند و سعی می کنند فضای دندانپزشکی را برای بچه ها دوست داشتنی تر کنند