اولین دندان شیری معمولا چند ماهگی رویش دارد؟

اولین دندان های شیری در ماه ششم شروع به رویش می کنند. البته این روند ممکن است از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت باشد (گفته می شود از 3 ماهگی تا 12 ماهگی).

توضیحات بیشتر درباره زمان تکامل رشد و تعداد دندان های شیری

رویش دندان های شیری تا سن 2.5 – 3 سالگی کامل می شود. در کل 20 دندان شیری وجود دارد که 10 دندان در فک پایین و بالا وجود دارد.

افتادن دندان های شیری کودک تقریبا از سن 6 سالگی شروع می شود و با لق شدن دندان های ثنایای تحتانی در سنین 5 نیم 6 سالگی این دندان های شروع به افتادن می کنند. از آنجایی که این دندان های جلویی اولین دندان هایی هستند که لق می شوند و می افتند، والدین فکر می کنند که سایر دندان های شیری ظرف چند ماه یا چند سال تغییر می کنند. در حالی اینگونه نیست و افتادن تمامی دندان ها و دندان های آسیاب شیری تا 10 – 11 – 12 سالگی به طول می انجامد

سن افتادن دندان های شیری نیز ممکن است از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

دندانپزشکان معاینه به موقع دندان های کودک را توصیه می کنند. گفته می شود اولین معاینه دندانی باید ظرف 6 ماه پس از بیرون آمدن اولین دندان انجام شود. اولین معاینه دندانپزشکی مهم است زیرا در مورد رژیم غذایی کودک و نحوه تمیز کردن دندان ها به خانواده ها توضیح داده می شود.

پوسیدگی های اولیه دوران کودکی ( مثلا پوسیدگی شیشه شیر) در نتیجه عادات غذایی نادرست و این تصور که دندان های شیری به هر حال خواهد، رخ می دهد (که تصور اشتباهی است).

با معاینات منظم پس از اولین معاینه می توان از این موارد جلوگیری کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *