دندانپزشکی اطفال و بررسی سلامت دندان های کودکان

پزشکان متخصصی که با خدمات دندانپزشکی کودکان سروکار دارد، متخصص دندانپزشکی کودکان یا دندانپزشک کودکان نامیده می شوند . این دندانپزشکان معمولا از 6 ماهگی که دندان ها شروع به رویش می کنند تا سن 12 تا 13 سالگی که رشد دندان دائمی به پایان می رسد، مراقب سلامت دندان کودکان را بر عهده دارند.

چندین دلیل مهم وجود دارد که چرا دندان های کودکان باید توسط متخصص دندانپزشکی کودکان نظارت شود. مهم ترین دلیل این است که متخصصان دندانپزشکی کودکان یا اطفال آموزش های ویژه ای را در زمینه ترمیم و درمان و سلامت دندان های کودکان دیده اند.

جلوگیری از ترس از دندانپزشک و اطمینان از اینکه کودکان می توانند به راحتی در طول زندگی خود به معاینات دندانپزشکی بروند بسیار مهم است. رفتار متخصص دندانپزشکی اطفال از نظر برخود خوب با کودکان در اولین برخورد با دندانپزشک بسیار مهم است. دندانپزشکان اطفال باید این موارد را در نظر داشته باشند.

یکی دیگر از اهمیت مراجعه به دندانپزشکی کودکان این است که آناتومی و اصول درمان دندان های شیری با دندان های دائمی متفاوت است. مهم ترین تفاوت دندان های بالغ با دندان های کودکان این است که ساختار ریشه دندان ها به طور کامل شکل نگرفته و دندان های کودکان نسبت به عوارضی مانند پوسیدگی و تروما واکنش متفاوتی نشان می دهند. برای این دندان ها شاید لازم باشد از تکنیک های خاصی استفاده شود.

اگر نامرتبی در دندان های کودکان مشاهده شد، بهتر است در همان سنین پایین درمان های لازم انجام شود، که این درمان ها راحت تر از درمان های دوران بزرگسالی است. دندانپزشکی کودکان با متخصص ارتودنسی در ارتباط و گفتگو است، و اگر مشکلی در دندان های کودک در این مورد مشاهده شد، اقدامات احتیاطی لازم را برای پیشگیری و اصلاح اختلالات اسکلتی و دندانی در کودکان انجام می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *