ترک خوردگی و شکستگی در دندان ها

گاها دندان های کودکان و بزرگسالان دچار ترک خوردگی و شکستگی می شوند، در این بخش از دندانپزشکی پرنس درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد:

ممکن است دندانی دچار ترک های کوچکی شود. چنین ترک خوردگی های نازک در لایه بیرونی مینای دندان ایجاد شده و معمولا موجب بروز علائم خاصی نیستند و گفته می شود که در واقع به درمان خاصی نیز نیاز ندارند. اما اگر دندانی ترک خورده باشد و ترک دندان درد داشته باشد، لازم است توسط دندانپزشک معاینه و بررسی شود و در صورت نیاز ترمیم روی آن صورت گیرد. چکاپ های دندانپزشکی را فراموش نکنید، دندانپزشک با بررسی وضعیت دندان ها می توانید از مشکلات دندانی را به موقع تشخیص دهد، و اینگونه از پیشرفت مشکلات دندانی جلوگیری می شود.

ترک دیگر دندانی مربوط به ترک های عمودی می باشد. این ترک های دندانی معمولا از سر تاج دندان شروع شده و به طور عمودی تا ریشه دندان امتداد می‌یابند. البته در مواردی نیز ممکن است ترک دندانی از ریشه شروع شده و تا تاج دندان ادامه داشته باشد. گفته می شود در هر دو صورت، دندان به‌طور کامل به دو نیمه تقسیم نمی شود. بسته به میزان این ترک خوردگی دندانی ممکن است فرد تنها درد بسیار خفیفی داشته و تنها در زمان خوردن خوراکی های گرم و سرد درد دندانی شدید بشود و یا ممکن است در زمان جویدن خوراکی ها، فرد دردی بسیار شدید را در ناحیه دندانش حس کنید.

یک شکستگی دیگر نیز داریم که از 2 مورد بالا شدیدتر است و آن شکستگی عمقی و جدا شدن دندان می باشد. در چنین وضعیتی دندان فرد به طور کامل به دو نیمه تقسیم می‌شود که هر کدامشان از هم جدا هستند. در چنین شرایطی معمولا ریشه دندان فرد نیز ملتهب و دچار درد می شود. گفته می شود این نوع شکستگی در دندان به درمان سریع و فوری دندانپزشکی  نیاز دارد، چراکه در موارد نادری این امکان وجود دارد که بتوان دندان را حفظ کرد و در بسیاری از مواقع متاسفانه دندان از دست می رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *