درد دندان شیری کودکان

دندان شیری کودکان آناتومی متفاوتی با دندان بزرگسالی دارد. مینای دندان نازک تر و پالپ دندان پهن تر است. زمانی که یک یا چند دندان به یک محرک مانند شیرینی جات واکنش نشان می دهند، متوجه درد دندان در ناحیه دندان کودک می شویم.

علل دندان درد در کودکان بسیار متنوع است. با مراجعه به دندانپزشکی کودکان و بررسی های دندانپزشکی دندانپزشک می توان علت اصلی درد دندان بچه ها را متوجه شد.

گاهی دندان کودک نسبت به قند و سرما حساس می شود و درد می گیرید. این نیز می تواند علل متفاوتی داشته باشد اما معمولا علت می تواند پوسیدگی ابتدایی یا متوسط دندان، شکستگی یا ترک در در دندان یا ضربه دیدن دندان و یا ترمیم های ناوفق دندانی باشد. در هر صورت با مشاهده چنین موارد و علائمی با یک دندانپزشک مشورت کنید.

ممکن است دندان کودک به گرما نیز حساس باشد، البته این مورد در دندان های شیری نسبت به بزرگسالی کمتر رخ می دهد. در چنین مواردی نیز به یک دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید تا مشکل بررسی شود.

درد دندان هنگام جویدن خوراکی ها نیز متفاوت می باشد. این درد می تواند به دلیل رویش دندان دائمی جدید یا وجود مشکل در ناحیه دندان شیری مانند پوسیدگی یا دندان قروچه باشد. گفته می شود دندان قروچه و فشردن دندان ها در کودکان به طور طبیعی کاهش یافته و ناپدید می شوند. به ندرت دندانپزشک به دلیل رشد در این شرایط مداخله کند.

درد خود به خودی دندان می تواند نشانه وجود دندان عفونی، پوسیدگی عمیق، شکستگی دندان یا ترک خوردگی دندان باشد. گفته می شود این نوع درد را نباید ساده گرفت و نیاز به بررسی دندانپزشک دارد.

دندانپزشکی پرنس و ارائه خدمات دندانپزشکی به اطفال

مرکز دندانپزشکی پرنس واقع در شمال شرق تهران انواع خدمات دندانپزشکی اطفال را به کودکان ارائه می دهد. می توانید برای بررسی مشکل و درمان دندان درد کودک به این دندانپزشکی مراجعه کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید که از سن 6 سالگی، اولین دندان آسیاب بزرگسالی از لثه بیرون می زند و برای مراقبت بهتر از آن نیز بهتر است برای چکاپ دندانپزشکی به یک دندانپزشک مراجعه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *