روکش دندان برای چیست؟

احتمالا شما هم تجربه کرده باشید که به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید و دندانپزشک به شما بگوید که دندان تان به روکش نیاز دارد و ترمیم کافی نیست. شاید برای شما سوال باشد که روکش دندان برای چیست؟

1- روکش دندان جایگزین ترمیم های وسیع دندانی

اگر دندانی با پر کردن دندان بزرگ دارید، ممکن است اینگونه ترمیم، ترمیم درستی نباشد و آینده دندان تان به مشکل بخورد. در این مورد، دندانپزشک شما ممکن است قرار دادن تاج یعنی روکش روی دندان را توصیه کند.

2- محافظت بیشتر و بهتر از دندان

همچنین می توان از روکش دندان برای پوشاندن و محافظت از دندان شکسته یا دندان های ضعیف استفاده کرد. این معمولا در مورد دندان هایی که تحت درمان ریشه قرار گرفته اند، صادق است.

3- ترمیم شکستگی دندان با روکش دندان

اگر دندانی ترک خورده یا شکسته دارید، روکش دندان می تواند به بازیابی شکل و ظاهر آن کمک کند.

4- پر کردن جای خالی دندان از دست رفته (بریج دندان)

بریج ها نوعی روکش دندانی هستند که برای پر کردن شکاف های ایجاد شده توسط یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. روکش های دندانی روی دندان ها در دو طرف شکاف قرار می گیرند و جای خالی دندان افتاده را پر می کنند.

5- روکش دندان و زیبایی دندان

تاج یا همان روکش دندان برای اهداف زیبایی نیز استفاده می شود. می توان از آنها برای پوشاندن دندان های بدشکل یا دندان های که دچار تغییر رنگ شدید شده اند نیز استفاده کرد که با روش های سفید کردن دندان اصلاح نمی شود.

6- روکش های دندانی و ایمپلنت

ایمپلنت یک ستون فلزی است که در استخوان فک قرار می گیرد تا به عنوان جایگزینی برای دندان از دست رفته عمل کند. دندانپزشک شما یک تاج در بالای ایمپلنت دندان قرار می دهد تا دندان مصنوعی شما طبیعی به نظر برسد و عملکردی مانند دندان طبیعی نیز داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *