درمان ریشه دندان شیری کودکان

بسیاری از از دندانپزشکان توصیه می کنند پس از رویش اولین دندان دائمی و حداکثر تا 12 ماهگی، کودک را نزد دندانپزشک برده تا از طریق معاینات دندانپزشک اطفال وضعیت سلامت دندان های کودک تحت کنترل دندانپزشک باشد.

دندان های شیری کودکان از اهمیت بالایی برخوردارند و اگر یکی از این دندان ها به شدت آسیب دیده یا پوسیده شود ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشد.

سوالاتی در این مورد مطرح است مانند اینکه آیا درمان ریشه واقعا لازم است؟ آیا بهترین روش برای رفع مشکل دندان شیری آسیب دیده است؟ و …

زمانی که در دندانی حفره عمیقی به دلیل پوسیدگی ایجاد می شود، احتملا بخشی از عصب دندان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و به احتمال زیاد نیاز به درمان عصب دندان که درمان ریشه می گویند خواهد داشت. این درمان شامل تخلیه عصب دندان و پرکردن دندان با مواد مخصوص دندانپزشکی می شوند.

آیا کانال ریشه برای کودکان بی خطر است؟

گفته می شود اگر درمان به روش صحیح انجام شود برای کودکان بی خطر یا کم خطر است. معمولا مواد به کار رفته در دندانپزشکی برای ترمیم دندان ها با بدن سازگار می باشد، توصیه می شود برای درمان دندان های کودکان به متخصص دندانپزشکی کودکان مراجعه شود.

آیا درمان کانال ریشه کودک برای کودکان ضروری است یا باید از آن اجتناب کرد؟

گفته می شود اگر بتوان یک دندان کودک را درمان ریشه نجات داد، این روش درمانی یکی از بهترین راهکارها است. علیرغم اینکه این دندانها شیری هستند و دندان شیری در نهایت می افتد اما برای نگه داشتن فضای کافی برای دندان های دائمی زیر دندان های شیری، حفظ این دندان ها ضروری می باشد. همچنین گفته می شود در صورت عدم درمان، ممکن است عفونت به بخش زیرین پیشرفت کرده و به دندان دائمی در حال رشد تاثیر بگذارد. همچنین عدم درمان می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند دندان درد کودک، تاثیرات بد روی تغذیه کودک و … شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *