دندان ترک خورده

در طول زندگی ممکن است برای دندان های مشکلات مختلفی پیش بیاید، بکب ازاین مشکلات می تواند ترک خوردگی دندان باشد و فرد دندان ترک خورده در ههانش داشته باشد.

قبلا در مطلبی با عنوان ترک خوردگی و شکستگی در دندان ها توضیحاتی در این مورد ارائه شده است. در این مطلب نیز توضیحاتی ارائه می شود.

علت ترک خوردگی یا ترک برداشتن یک دندان می تواند در نتیجه وارد شدن ضربه به دندان یا آسیب دیدگی های مانند این مورد در در دندان باشد. زمانی که دندانی ترک بر می دارد، یعنی دچار ترک خوردگی می شود، شاید ترمیم و پرکردگی برای پوشاندن ترک دندان و درمان کافی نباشد. در چنین وضعیتی شاید دندانپزشک از یک روکش بر روی دندان برای نگه داشتن قسمت های جدا شده دندان در کنار همدیگر استفاده کند.

توجه داشته باشید اگر دندانی ترک خورد، بهتر است به آن توجه کرد و نسبت به رفع بموقع مشکل اقدام کرد. اگر که ترک خوردگی دندان به خوبی ترمیم نشود، این دندان کم کم و به تدریج حساس تر شده و می تواند در برابر فشارهای ناشی از جویدن خوراکی ها دچار درد بشود و حتی مشکلات بیشتری ایجاد کند، برای مثال شکستگی دندان و از دست رفتن دندان.

برای همین این موضوع مهم می باشد که بازیابی یک دندان ترک خورده قبل از شکستنش انجام بشود، چراکه در برخی موارد ممکن است مشکل جدی تر شود و امکان پر کردن دندان یا روکش کردن دندان شکسته وجود نداشته باشد و در چنین وضعیتی دندانپزشک مجبور می شود دندان شکسته را از دهان بکشد.

از وزیت های دندانپزشکی استفاده کنید و اگر در دهان تان مشکلی دیدید به موقع نسبت به رفع مشکل و درمان اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *