منظور از اورژانس دندانپزشکی چیست؟

برخی از مشکلات و خدمات دندانپزشکی مانند چسباندن مواد کامپوزیتی بر روی یک دندان برای ترمیم لب پریدگی دندان یا چسباندن مجدد روکش دندانی که دردی ندارد جزو موراد اورژانس دندانپزشکی نمی باشد. برای رفع و درمان چنین مشکلاتی می توان بدون رزرو نوبت اورژانسی و در ساعات کاری معمولی حل بشوند.

برای اینکه درباره موارد اورژانسی دندانپزشکی بیشتر بدانید، می توانید سوالات زیر را بررسی کنید، اگر پاسخ تان به سوالات زیر مثبت است، بلافاصله با دندانپزشکی تماس بگیرید، زیرا شما مورد اورژانس دندانی دارید و لازم است سریعا مشکلاتان برطرف شود. توجه داشته باشید که بسیار مهم می باشد که دقیقا به دندانپزشک تان توضیح بدهید که چه اتفاقی برای دندان شما افتاده است و چه حسی دارید تا دندانپزشک توصیه های صحیح و لازم را داشته باشد.

• اگر تورمی در ناحیه دهان یا صورت تان مشاهده می کنید.
  • اگر در دهان تان خونریزی مشاهده می کنید.
  • اگر درد یا تورم لثه در یک نقطه از لثه دارید.
  • اگر درد شدیدی دارید.
  • اگر به صورت، دندان یا دهان تان ضربه وارد شده است.
  • اگر دندان تان لق شده است.

چند توصیه

اگر هنگام خوردن و جویدن خوراکی ها یا فشار آمدن به دندان تان دردی احساس می کنید، ممکن است این درد نشانه آبسه و عفونت در دندان تان باشد. این مورد یک اورژانس دندانی می باشد و لزام است برای درمان عفونت دندان تان بلافاصله به دندانپزشکی مراجعه کنید.

همچنین اگر دندان تان سرما حساسیت دارد و  یا اگر دچار مشکلات تنفسی می شوید، از خوراکی ها و نوشیدنی های سرد دوری کنید. از بینی نفس بکشید و با دندانپزشک تان برای رفع مشکل تماس بگیرید.

همچنین اگر که درد شدید در ناحیه دندان ناشی از خوردن نوشیدنی ها یا خوراکی های خیلی داغ دارید، آب خنک بنوشید. گفته می شود این کار در کاهش درد موثر می باشد. به آرامی آب خنک را در دهان تان نگه دارید و سپس بنوشید تا بتوانید خود را به دندانپزشکی برای رفع مشکل برسانید.

اگر دچار مشکلات اورژانسی هستید در هر ساعت از شبانه روز می توانید با دندانپزشکی اطفال پرنس تماس حاصل فرمایید. برای اطلاع از اطلاعات تماس به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.