دندان عقل کج در آمده

اگر که دندان عقل فردی دارد به صورت کج رشد می‌کند یا تحت فشار است و سایر دندان ها را نیز تحت فشار قرار می دهد، معمولا دندانپزشک برای محافظت از لثه، سایر دندانها و ردیف (نظم) دندان ها تصمیم خواهد گرفت که دندان عقل کج یا نیمه نهفته را بکشد. در مطالب بسیاری در رابطه با دندان های عقل توضیح داده شده است که دندان های عقل گاها و در برخی موارد می‌توانند منجر به کیست، پوسیدگی های دندانی، عفونت و التهاب لثه بشوند.

همچنان که دندان ها در حال رشد هستند، دندانپزشک بصورت زمانبندی شده از عکسبرداری اشعه ایکس استفاده می کند تا دقیق در جریان اتفاقات رخ داده در فضای دهان و دندانها باشد. اگر این تصاویر نشان بدهند که مشکلی وجود دارد یا فرد دچار درد شدید دندانی بشود، ممکن است با تشخیص دندانپزشک نیاز به کشیدن دندان عقل باشد. کشیدن دندان عقل با هدف پیشگیرانه باعث کاهش ریسک درد های لثه ای، آسیب های عصب کشی دندانی و یا مشکلات مربوط به بر هم خوردن نظم دندانی به دیلی الگوی نادرست رشدی می شود. حتی کشیدن دندان های عقل قبل از بروز هرگونه تشانه و مشکلی، می‌تواند با پیشگیری از بروز مشکلات دندانی اورژانسی، منجر به صرفه‌جویی در هزینه و زمان بشود.

البته کشیدن دندان های عقل برای تمامی افراد توصیه نمی شود. قبل از تصمیم گیری برای کشیدن دندان عقل حتما با یک دندانپزشک خوب در این مورد مشورت کنید. گفته می شود برخی از دندانپزشک ها همچنان توصیه می‌کنند که اگر دندان های عقل منظم, سالم و ردیف هستند این دندان ها را نگهدارید، اما به دقت آن ها را تحت نظر داشته باشد. همانطور که دربالا و در مطالب قبلی نیاز اشاره شده است قبل از هر کاری باید در مورد مزایا و معایب کشیدن دندان عقل با دندانپزشک تان مشورت کنید.

2 پاسخ
  1. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام یکی از دندانهای عقلم کج دراومده ریشه زده به سمت لپ هام رشد کرده باید چکار کنم ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *