با درد دندان چه باید کرد؟

اگر نگوییم درد دندان سراغ همه نیامده است، شاید بتوان گفت که بسیاری از افراد در دوران کودکی یا بزرگسالی دندان درد را تجربه کرده اند. سوالی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید این است که با درد دندان چه باید کرد؟ چه زمانی به دندانپزشکی ماجعه کنیم؟

گفته می شود و به توصیه می شود که اصلا خود درمانی انجام ندهید و اگر با دندان درد رو به رو شدشدی مستقیم به دندانپزشکی مراجعه کنید. چه درد دندانتان کم باشد و چه خیلی زیاد باشد حتماً نزد دندانپزشک مراجعه کنید و با وی درباره حل مشکل مشورت کنید. شاید درد دندان تان اورژانسی نباشد، اما اگر که درد دندان تان همراه با تب، دردی شدید، یا تورم در ناحیه صورت یا لثه ها باشد، مشکل بزرگ تر از آنی می باشد که به راحتی فروکش کند. همواره توصیه می شود که برای رفع مشکلات دندانی تان قبل از اینکه این مشکلات جدی شوند، به موقع اقدام کنید.

اگر در ناحیه دندان و لثه عفونت باکتریایی داشته باشید، نشانه‌ی اصلی آن تورم صورت است. در صورتی که مشکلتان اینگونه باشد، نیاز به تخلیه آبسه دندان و خارج کردن عفونت خواهید داشت. این مشکل را جدی بگیرید، چراکه این یک علامت هشدار است و اگر که مشکل باقی بماند، می تواند مشکلات بسیاری جدی ایجاد کند و منجر به یک عفونت خونی کشنده به نام سپسیس ‌شود. قبلا در مطلبی با عنوان آبسه دندان در کودکان توضیحاتی درباره آبسه های دندانی ارائه شده است که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *