روکش دندان برای دندان های شیری لازم است؟

شاید به تازگی برای درمان مشکل دندان کودک به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید و دندانپزشک کودکان گفته باشد که دندان فرزند شما نیاز به روکش دندان دارد. ممکن است این سوال در ذهن شما پدیدار شود که آیا بهتر نیست به جای روکش دندان کودک، دندان را بکشیم و صبر کنیم تا دندان سالم دائمی رشد کند؟ چه نیازی به روکش دندان است وقتی قرار است این دندان بیافتد و دندان دیگر جایگزین آن شود؟

به گفته برخی از دندانپزشکان این یک سرمایه گذاری برای سلامت آینده دندان های کودکان است. باید از دندان های شیری مکراقبت شود و تا هم سالم باشند و عملکرد مناسب خود را داشته باشند و هم در زمان مناسب خود بیافتند و نه زودتر، تا دندان دائمی به خوبی و درستی جایگزین دندان شیری شود.

اگر به هر دلیلی دندان شیری کودک زودتر از موعد بیافتد این می تواند برای سایر دندان ها و در رشد دندان های دائمی موثر باشد. درواقع یکی از کارهای دندان شیری این است که فضای مناسب را حفظ می کند تا دندان دائمی در زمان مناسب و در جای مناسب اش رشد کند

استفاده از روکش دندان نیز برای همین موضوع است، روکش دندان علاوه بر اینکه عملکرد طبیعی دندان شیری را تا حدود زیادی باز می گرداند و باعث می شود کودک تغذیه و تکلم خوبی داشته باشد، همچنین کمک می کند تا فضا برای رشد دندان های دائمی به خوبی حفظ شود و این دندان ها در سلامت کامل و به درستی رشد کرده و در طول دوران بزرگسالی استفاده شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *