علائم آسیب دیدگی ریشه دندان

از کجا بدانیم ریشه دندان مان آسیب دیده است یا از کجا بدانیم دندان مان نیاز به عصب کشی دارد یا خیر. قطعی ترین راهکار این است که به دندانپزشکی مراجعه کنید و دندانپزشک وضعیت دندان را بررسی کند و بیان کند که دندان نیاز به عصب دارد یا خیر؟ ریشه دندان تان آسیب دیده است یا خیر؟

علائم آسیب دیدگی ریشه دندان

با این حال گفته می شود علائم آسیب کانال ریشه ممکن است شامل درد متوسط ​​تا شدید دندان در ناحیه آسیب دیده، تورم لثه و حساسیت شدید به دماهای مختلف باشد.

همچنین ممکن است متوجه تغییراتی در ظاهر زیبایی دندان شوید، مانند لکه یا حفره تیره، یا آسیب دیدگی دندان، از جمله لق شدن دندان، شکستگی دندان، یا آسیب به روکش‌های مصنوعی یا پروتزهای مصنوعی قبلی.

همچنین گفته می شود دندانی که نیاز به پرکردگی دارد و دندانی کع نیاز به درمان ریشه دارد با علائمی مانند درد، دندان درد، تورم، حساسیت به دمای شدید و آسیب قابل مشاهده به دندان ها مشترک هستند. تفاوت این دو در این است که اگر سیستم ریشه آسیب ببیند و عفونی شود، شدت علائم بسیار بیشتر می شود.

حالا اینکه دندان شما نیاز به درمان ریشه دارد یا خیر، همانطور که ذرکر شد نیاز به بررسی دقیق دندانپزشک دارد. توصیه می شود اگر مشکلی در دندان تان مشاهده می کنید قبل از رسیدن مشکل به ریشه دندان نسب به درمان اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *