شکستن تاج دندان

گاهی به دلایل مختلف ممکن است فردی دچار شکستگی در ناحیه تاج دندان بشود. تاج دندان از مهمترین قسمت های دندان می باشد و لازم است برای سلامت بیشتر دندان ها از این ناحیه از دندان مراقبت شود.

منظور از شکستن تاج دندان چیست؟

شکستگی تاج دندان از ناحیه ای در کناره یا مرکز بالای تاج دندان فرد شروع می‌شود و به سمت پایین لثه و یا به سمت کناره های یا به سمت میانه دندان گسترش پیدا می کند. معمولا این شکستگی های دندانی از مرز کناری دندان به سمت زبان یا صورت عبور می کنند و تا یک سوم قسمت پایین تاج دندان یعنی به سمت ریشه دندان امتداد دارند.

همانطور که در بالا بیان شد مراقبت از تاج دندان از اهمیت ویژه برخوردار است. تاج دندان از قسمت های مهم دندان می باشد و وظیفه مهمی را بر عهده دارد. تاج دندان مسئول برش و جویدن و آسیاب کردن خوراکی ها را بر عهده دارد.

همچنین در دندان هایی که بدون تاج می باشند، راه نفوذ میکروب به درون دندان، ریشه و لثه هموارتر می باشد. برای همین گفته می شود دندان شکسته و بدون تاج بعد از مدت کوتاهی، بطور کلی تخریب شده و از دندان فقط یک ریشه باقی می ماند. ضمن اینکه به لثه نیز آسیب زده و گفته می شود لثه را از بین می برد.

مطالعه مطلب علت لزوم به موقع ترمیم و پرکردن دندان های پوسیده توصیه می شود

اگر در قسمت تاج دندان تان دچار مشکل هستید بهتر است برای درمان و رفع مشکل به موقع اقدام شود. بازسازی تاج دندان افزایش مقاومت دندان را به دنبال خواهد داشت. همچنین گفته می شود بازسازی تاج دندان بافت های اطراف دندان را نیز سلامت نگه می دارد.

با رعایت بهداشت دهان و دندان ها و با چکاپ های دندانی از دندان هایتان بهتر مراقبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *