روکش دندان فلزی یا سرامیکی؟

روکش دندان سرامیکی یا فلزی یک روکش ندانی شبیه به تاج دندان می باشد که می تواند جنس های متفاوتی داشته باشد. روکش دندان می تواند از دندان هایی که ترک خوردگی یا شکستگی وسیعی دارند محافظت کنند.

انواع مختلف روکش های دندانی با جنس های مختلف وجود دارند که ما در این بخش درباره روکش های سرامیکی و روکش های فلزی صحبت خواهیم کرد.

روکش های سرامیکی

گفته می شود روکش سرامیکی دندان به خاطر همرنگ بودنش با سایر دندان ها بیشتر انتخاب می شود. دندانپزشکان می توانند این روکش های دندانی را با رنگ سایر دندان های کودک یا افراد بزرگسال تطبیق دهند. روکش های سرامیکی ظاهری طبیعی و شبیه به سایر دندان ها دارند.

روکش های فلزی

روکش های فلزی استقامت بالایی دارند اما رنگ این روکش ها با سایر دندان ها که سفید رنگ هستند متفاوت می باشد و این نوع روکش کاملا در میان دیگر دندان های سفید نمایان هستند.

کدام روکش

هرکدام از روکش ها می توانند مزایا و معایب مربوط به خودشان را داشته باشند. همانطور که بیان شد انواع متنوعی از آلیاژهای دندانی وجود دارند که در ساخت انواع روکش برای دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. افراد می توانند با مراجعه به دندانپزشکی و گفتگو با دندانپزشک بهترین و مناسب ترین نوع روکش را برای دندان های خود یا فرزندانشان انتخاب کنند. دندانپزشک می تواند روکش سرامیکی، روکش فلزی یا ترکیبی از این دو یعنی روکش های فلزی با پوسته سرامیکی را برای شما پیشنهاد دهد.

اگر دندان فرزندتان نیاز به روکش دارد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روکش های دندانی کودکان می توانید مقالات روکش دندان شیری و روکش استیل دندان شیری که اخیرا در سایت دندانپزشکی پرنس منتشر شده است مطالعه کنید.

اگر سوالی نیز درباره هر کدام از روکش های دندانی دارید می توانید سوال خود را در بخش نظرات سایت منتشر کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *