عوارض افتادن دندان در بزرگسالی

تحلیل استخوان فک از مشکلات شایعی می باشد که در صورت از دست دادن دندان و خالی بودن دندان از دست رفته بوجود می آید. گفته می شود زمانی که افراد دندان دارند، فشاری که دندانها به فک وارد می کنند باعث بازسازی استخوان فک می شود. بنابراین وقتی که دندانی از دست می رود، استخوان پیرامون دندان تحریک نشده و در نهایت استخوان فک تحلیل  رفته و کوچک می شود.

از دست رفتن دندان می تواند در ظاهر فرد تاثیر گذار باشد. همچنین خالی بودن جای دندان از دست رفته باعث می شود تا فرد در زمان غذا خوردن و جویدن خوراکی ها دچار مشکل بشود و نتواند به درستی غذاها را جویده و میل کند. برای همین گفته می شود اگر دندان جدیدی جایگزین دندان های از دست رفته نشود می تواند فرد را دچار سوء تغذیه و دیگر مشکلات نماید.

برای اینکه عوارض جای خالی دندان از دست رفته به حداقل برسد، بهتر است هر چه سریعتر جای دندان از دست رفته با مشروت دندانپزشک با یکی از روش های توصیه شده توسط دندانپزشک پر شود. یکی از این روش ها کاشت ایمپلنت دندان می باشد.

اگر دندان تام را از دست داده اید گفته می شود که بهتر است حداکثر سه ماه بعد از دست رفتن دندان، اقدام به انجام کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته نمایید.

البته اگر این مدت از سه ماه گذشته باشد نیز می توان از ایمپلنت برای جایگزینی دندان از دست رفته از ایمپلنت استفاده کنند. گفته میشود کسانی که که سالهاست که دندان شان را از دست داده اند نیز می توانند با مشورت متخصص ایمپلنت، از ایمپلنت استفاده نمیاند. اما برای نصب ایمپلنت، لازم است استخوان فک فرد سالم باشد. البته در صورتی که استخوان فک نیز دچار ساییدگی شده باشد، می توان از پیوند استخوان فک استفاده نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *