مشکلات بیماری های لثه ای

بیماری های لثه ای مربوط به التهاب لثه ها می باشد، لازم است به مشکلات و التهاب های لثه ای توجه شود چراکه این التهابات می توانند به تدریج پیشرفت کنند و استخوان اطراف دندان که وظیفه نگه داشتن دندان ها را در محل بر عهده دارند، تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات جدی شوند.

این التهاب های لثه ای در نتیجه باکتری های موجود در پلاک دندان که یک سطح رنگی و چسبنده تشکیل شده اند و بر روی دندان ها هستند، ایجاد می شوند.

با رعایت موارد بهداشتی درباره سلامت دهان و دندان ها که همواره توسط دندانپزشکان توصیه می شوند می توانید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.

اگر دندان هایتان به صورت روزانه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تمیز نکنید، امکان تشکیل پلاک روی دندان ها وجود دارد. باکتری های موجود در پلاک های دندانی نه تنها بر لثه ها و دندان هایتان تاثیرگذار هستند، بلکه علاوه بر این موارد می توانند بر بافت لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان ها نیز تاثیر مخرب داشته باشند و باعث تحلیل لثه هایتان بشوند. در چنین مواردی همواره احتمال لق شدن افتادن دندان ها وجود داشته یا ممکن است لازم باشد دندان توسط دندانپزشک کشیده بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *