فضا نگهدار دندان کودک برای چیست؟

فضا نگهدار دندان یا فضانگهدارنده دندان شیری کودک چسیت و چه کاربری دارد؟

در این مطلب از دندانپزشکی اطفال پرنس درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

از دست رفتن زود هنگام دندان شیری و فضانگهدارنده ها

متاسفانه بر خلاف تصور بسیاری از افراد از دست رفتن زود هنگام دندان های شیری کودکان در رشد و رویش دندان های دائمی شان اصر نامطلوبی دارد.

زمانی که دندان شیری به علت پوسیدگی و یا هر علت دیگری زودتر از موعد، کشیده می شود یا می افتد، دندان های کناری و در حال رویش ممکن است به سمت ناحیه خالی دندان از دست رفته حرکت کنند.

حرکت دندان های مجاور باعث می شود فضا برای دندان دائمی در حال رشد محدودتر شده و این موضوع منجر به بهم ریختگی و یا نهفتگی دندان دائمی در حال رشد می شود، و برای آینده می تواند مشکل زا باشد.

با چنین مواردی فرد دچار بی نظمی دندانی می شود، برای اصلاح بی نظمی ایجاد شده در دندان ها، نیاز به درمان های ارتودنسی می باشد و این درمان ها پر هزینه و زمان بر هستند.

اما خوشبختانه امروزه راهکاری برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی وجود دارد و آن استفاده از “فضانگهدار دندان کودک” است.

البته که بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی رعایت بهداشت، معاینات دوره ای دندانپزشکی و جلوگیری از بروز و پیشرفت پوسیدگی در دندان های شیری کودک است.

فضانگهدار دندان ابزاری است که در ناحیه دندان از دست رفته قرار می گیرند و از حرکت دندان های نجاور به ناحیه رویشی جلوگیری می کند. گفته می شود بیشترین میزان از دست رفتن فضا، در 6 ماه اول پس از کشیدن دندان اتفاق می افتد.

پس اگر دندان شیری، بخصوص دندان های نیز یا آسیاب از دست رفت، حتما به مرکز دندانپزشکی اطفال مراجعه شود، تا اگر نیاز به فضانگهدارنده بود برای پیشگیری از بروز مشکلات استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *