دندان چند ریشه دارد؟

یک از مواردی که شاید شما هم شنیده باشید، این است که دندان چند ریشه دارد؟ دندان ها باهم متفاوت هستند و برخی یک ریشه و برخی تعداد ریشه هایشان بیشتر است. دندان های قدامی، دندان های ردیف جلو، دندان هایی که اغلب در جلوی دهان قرار و بیشتر در برش خوراکی ها و در تکلم و زیبایی موثر هستند. این دندان اغلب یک ریشه دارند و به آن ها دندان های تک ریشه می گویند.

دندان های آسیاب، دندان های ردیف عقب، دندان هایی که در قسمت عقبی دندان قرار دارند و در جویدن و آسیاب کردن خوراکی ها موثر هستند. این دندان ها معمولا دو یا سه ریشه دارند.

مطالعه مطلب انواع دندان: آسیاب، نیش، ثنایا پیشنهاد می شود.

دندان ها از نعمات الهی هستند که بهتر است اطلاعات مان را درباره آن ها بیشتر کنیم و به خوبی از آن ها مراقبت کنیم. لازم است به دندان های فرزندانمان نیز توجه داشته باشیم تا دوران کودکی و همچنین بزرگسالی از سلامت دهان و دندان به خوبی برخوردار باشند.

زمان رویش دندان شیری در اکثر کودکان بین 4 تا 7 ماهگی می باشد. البته زمان رویش در همه کودکان یکسان نمی باشد و ممکن است در برخی از بچه ها، دندان ها زودتر یا دیرتر رشد کنند. وظیفه والدین است که از دندان های کودکان بخوبی و درستی مراقبت کنند و به کودک روش صحیح مراقبت از دندان ها را آموزش دهند تا کودک دچار پوسیدگی و مشکلات دندانی نشود. مراجعه به دندانپزشکی را فراموش نکنید و با رویش اولین دندان، کودک را به دندانپزشکی اطفال ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *