فیشور سیلانت برای چه کسانی مناسب است؟

مهر و موم کردن دندان ها با فیشور سیلانت به محض بیرون آمدن در دهان می تواند از همان ابتدا از ایجاد حفره جلوگیری کند و در طولانی مدت با جلوگیری از پوسیدگی دندانی باعث صرفه جویی در زمان، ناراحتی و هزینه نیز بشود. بنابراین، سیلانت ها معمولاً در کودکان و نوجوانان مور استفاده قرار می‌گیرند، زیرا پوسیدگی دندان می‌تواند به محض رویش دندان شروع شود.

بیشتر پوسیدگی در کودکان روی سطوح جویدنی دندان‌های آسیاب اتفاق می‌افتد برای همین فیشورسیلانت معمولا برای این دندان ها استفاده می شود.

فیشور سیلانت برای کودکان یا یزرگسالان؟

از آنجایی که همیشه خطر ایجاد پوسیدگی دندانی در هر مرحله از زندگی وجود دارد، بزرگسالانی که در معرض خطر بالای پوسیدگی هستند (به عنوان مثال، افرادی که خشک دهان، رژیم غذایی نامناسب، سابقه پوسیدگی دندان یا عوامل دیگر دارند) نیز می توانند از سیلانت ها بهره مند شوند.

در حالی که بزرگسالان و کودکان هر دو می توانند از درزگیرها بهره مند شوند، بهتر است آنها را در سنین پایین تری استفاده کنید. سیلانت ها را می توان روی دندان های آسیاب کودک یا دندان های آسیاب دائمی قرار داد. با این حال، زمانی که روی دندان های دائمی استفاده می شوند، مقرون به صرفه تر هستند. اینکه فیشور سیانت برای دندان های شما مناسب است یا خیر موضوعی است که بهتر است یک دندانپزشک درباره آن نظر دهد، پس می توانید با مراجعه به یک دندانپزشکی و بررسی های وی نظر مناسب را دریافت کنید.

چرا فیشور سیلانت

مسواک زدن منظم با خمیر دندان حاوی فلوراید و نخ دندان کشیدن از عادات مهمی هستند که به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کنند. متأسفانه، تمیز کردن مؤثر هر گوشه و کنار دهان دشوار است. موهای مسواک همیشه نمی توانند به عمق شیارهای دندان شما برسند، به خصوص دندان های آسیاب که فرآیند جویدن را در هنگام غذا خوردن تسهیل می کنند. این باعث می شود که ذرات غذا و باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی در شکاف های کوچک دندان شما پنهان شوند و شرایط عالی برای پوسیدگی دندان ایجاد شود. که به گفته دندانپزشکان با فیشورسیلانت از این گیرهای غذایی جلوگیری می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *