لزوم انجام درمان به موقع برای دندان شکسته شده کودک

صدمات دندانی از مشکلات شایع در کودکان و نوجوان ها است که در اثر ضربه به ناحیه دهان و دندان ها در حین بازی کردن و ورزش ایجاد می شود و نیاز به درمان فوری دارد، زیرا اقدام موثر و سریع نقش مهمی در بهبود وضعیت آینده دندان شکسته شده و پاسخ مناسب به درمان آن ایفا می کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب شکستگی دندان جلو و آسیاب کودکان را مطالعه کنید.

همچنین دندان های قدامی شیری کودکان که دچار پوسیدگی می شوند بسیار آسیب پذیرتر از دندان های نرمال بوده و ضربه های معمولی که در حالت عادی مشکلی برای دندان سالم ایجاد نمی کند می تواند باعث شکستگی دندان های پوسیده شود که علاوه بر درد و ناراحتی باعث از بین رفتن دندان یا لزوم خارج نمودن دندان شیری گردد. اخیرا مطلبی با عنوان برای پیشگیری از پوسیدگی های دندانی چه کارهایی انجام دهیم؟ در سایت دندانپزشکی پرنس منتشر شده است.

برای درمان مشکلات دندانی کودکان هم می توان از روش معمولی درمان در مراکز دندانپزشکی استفاده کرد و هم می توان از درمان های دندانپزشکی به روش بیهوشی و یا آرام بخشی (سدیشن یا خواب عمیق) استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از مشورت های دکتر علی بقالیان متخصص دندانپزشکی اطفال استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *