شکستگی دندان جلو و آسیاب کودکان

ممکن است کودکان درحین بازی، بعد از زمین خوردن یا حادثه ای مانند برخوردی ناگهانی و یا به دلیل گاز گرفتن یک خوراکی سختی مانند آب‌نبات، دندان شان شکسته و از دست برود. در صورتی که چنین اتفاقی برای فرزندتان پیش آمد، کودک را سریعا به یک دندانپزشکی بیاورید. در چنین وضعیتی دندانپزشک اطفال می‌تواند علاوه بر بررسی کردن وضعیت دندان کودک و عفونت دندان و احتمال بروز آسیب‌های دیگر، با پر کردن و ترمیم، دندان شیری و شکسته کودک را به لحاظ ظاهری کاملا بازسازی کند.

شاید برایتان سوال باشد که معمولا علل شکستگی دندان در بچه ها چیست؟

دندان های کودکان ممکن است به دلایلی مختلف مانند موارد زیر بشکنند:

1- قرار گرفتن مینای دندان کودک در معرض گرما یا سرمای شدید

2- حادثه ناگهانی مانند ضربه شدید به دهان و دندان کودک یا زمین خوردن کودک در حین بازی

3- عدم اعمال فشار همسان دندانی در زمان جویدن خوراکی ها، به خصوص اگر دندان های مجاور کودک افتاده با به دلایل مختلف از دست رفته باشند.

4- گاز گرفتن یا جویدن خوراکی های سخت یا حتی اجسام سخت مثل مداد، آبنبات، یخ، و یا شکستن پوست برخی مغزیجات با دندان مانند فندق یا پسته

5- تحلیل رفتن بافت دندان کودک بر دلیل انجام پرکردگی های وسیع دندانی و یا سایر ترمیم های دندانی

6- تحلیل بافت دندان کودک بر دلیل پوسیدگی دندان (برای پیشگیری از پوسیدگی دندانی در کودکان می توانید از فیشور سیلانت استفاده کنید)

7- دندان قروچه کودک، اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در مطلب براکسیسم یا دندان قروچه چیست؟ مطالعه کنید.

والدین گرامی توجه داشته باشند که:

اگر که فرزندانتان علائمی دارند که می‌تواند نشان‌دهنده وجود شکستگی در دندان یا ترک دندان باشد، به موقع و سریع به مراکز دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید. والدین گرامی به این مورد توجه داشته باشید که هر چقدر به این مشکل دندانی کودکان سریع تر و به موقع رسیدگی بشود، احتمال حفظ کردن دندان کودک و درمان مشکل دندان بیشتر می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *